انتشار مجموعه‌ داستان‌هايی از زندگی امام علی‌النقی‌(ع) در فضای مجازی
کد خبر: 2328818
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹

انتشار مجموعه‌ داستان‌هايی از زندگی امام علی‌النقی‌(ع) در فضای مجازی

گروه فضای مجازی: به منظور آشنايی هر چه بيشتر عموم با مقام و شخصيت والای امام دهم شيعيان مجموعه داستان‌هايی از زندگی پربركت امام علی‌النقی(ع) در پايگاه اطلاع‌رسانی نمايه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، پايگاه اطلاع‌رسانی نمايه به منظور آشنايی هر چه بيشتر عموم افراد با مقام و شخصيت والای امام دهم شيعيان مجموعه‌ای از داستان‌های زندگی پربركت امام علی‌النقی(ع) را منتشر كرد.
بنابر اين گزارش، از جمله داستان‌های اين مجموعه كه پيش از اين در نرم‌افزار «عترت» منتشر شده بود می‌توان به «دوا رسانى امام هادى(ع) به بيمار»، «تسليم نشدن امام در برابر هوس‌هاى طاغوت»، «نامه‌هاى امام هادى(ع) براى حفظ شيعيان»، «اعتراف دشمنان سرسخت، به كمال امام هادى(ع)، و نمونه‌اى از ظلم متوكل»، «خريدارى گوسفند براى عيد قربان، و معجزه‌اى ديگر »، «معجزه‌اى از امام هادى(ع)»، «اخبار امام هادى(ع) از حوادث نهانى»، «عقل يا برهان راستين»، «مرگ خليفه ظالم بعد از سه روز»، «آشنائى به زبان‌ها و تعليم به ديگران»، «تواضع، نشانه عظمت و حقانيت»، «هدايت گمراه با سخنى كوتاه» و «تصرف و اظهار مافوق بشر» اشاره كرد.
«وضعيت وجوهات و اموال ارسالى از قم»، «دعاى امام در حق اصفهانی»، «پيامبران ، و منصب امامت»، «پوشش و پيش‌بينى باران»، «خبر از مرگ دشمن و اختصاص ايام»، «شفاى خليفه با دعاى امام(ع)»، «تقسيم گوسفند و طی‌الارض»، «ريگ بيابان يا طلاى سرخ»، «جزاى خيانت احسان!»، «تبليغ دين و زنده كردن پنجاه غلام»، «اهميت عقيق و فيروزه در نجات از درندگان»، «درمان مريض و مسلمان شدن پزشك نصرانى»، «پيدايش دو درخت بزرگ»، «نان در سفره و بلعيدن جادوگر»، «خبر از دگرگونى رؤساى حكومت »، «آگاهى از درون اشخاص»، «طلعت نور بين مكه و مدينه»، «امام هادى(ع ) در زندان و حكم اعدام او» و «قدرت پوشالى متوكل در برابر قدرت ملكوتى امام(ع)» عناوين تعداد ديگری از داستان‌های بارگذاری شده از زندگی امام علی‌النقی(ع) در سايت نمايه است.
امام ابوالحسن على‌النقى‌الهادى(ع)، پيشواى دهم شيعيان، در نيمه ذيحجه سال 212 هجرى در اطراف مدينه در محلى به نام «صريا» به دنيا آمد. مشهورترين القاب امام دهم، «نقى» و «هادى» است، و به آن حضرت «ابوالحسن الثالث» نيز مى‏گويند.
امام هادى(ع) در سال 220 هجرى پس از شهادت پدر گراميش بر مسند امامت نشست و در اين هنگام هشت ساله بود. مدت امامت آن بزرگوار 33 سال و عمر شريفش 41 سال و چند ماه بود و در سال 254در دوران خلافت معتز در شهر سامراء به شهادت رسيد و در خانه خود به خاك سپرده شد.
captcha