طرح «ميثاق با قرآن كريم» در مدارس ساوه درحال برگزاری است
کد خبر: 2442832
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹

طرح «ميثاق با قرآن كريم» در مدارس ساوه درحال برگزاری است

معاون پرورشی مدرسه مشكات ساوه از برگزاری طرح «ميثاق با قرآن كريم» ويژه فرهنگيان در اين مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مريم صمدحسينی، معاون پرورشی مدرسه مشكات ساوه با اعلام اين خبر اظهار كرد: طرح «ميثاق با قرآن» ويژه فرهنگيان با محوريت قرائت قرآن كريم توسط فرهنگيان به صورت روزانه در ساوه درحال برگزاری است.
وی بيان كرد: با توجه به قرآنی بودن مدرسه، با اجرای اين طرح همانطور كه دانش‌آموزان موظف به خواندن قرآن كريم به صورت روزانه هستند، معلمان نيز هدفمند با خواندن قرآن كريم در روز تأثير بسزای حضور نورانی قرآن را در زندگی خود احساس خواهند كرد.
صمدحسينی در ادامه به تشريح فعاليت مدرسه مشكات پرداخت و افزود: مدرسه پسرانه قرآنی مشكات با هدف ترويج فرهنگ قرآن‌خوانی و قرآن‌آموزی به همت اداره آموزش و پرورش ساوه با ابلاغيه وزارت آموزش و پرورش افتتاح شده است و همچنين اين مدرسه در پايان ساعت كاری مدرسه به عنوان دارالقرآن امام خمينی(ره) فعاليت می‌كند.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان يك ساعت بيشتر از مدارس عادی در مدرسه حضور دارند كه در اين ساعت قرآن می‌خوانند و در پايان سال دو كارنامه درسی و قرآنی دريافت می‌كنند.
صمدحسينی در پايان خاطرنشان كرد: اين مدرسه موظف است تا در مقاطع اول تا سوم ابتدايی از دانش‌آموزان ثبت نام به عمل آورد كه قرار بر اين است كه اين دانش‌آموزان پس از پايان دوره دبستان در مدرسه راهنمايی قرآنی كه قرار است افتتاح شود به شيوه قرآنی آموزش ببينند.
captcha