پيشرفت 50 درصدی ساخت ضريح حبيب‌بن مظاهر در كرج
کد خبر: 2447787
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۷

پيشرفت 50 درصدی ساخت ضريح حبيب‌بن مظاهر در كرج

معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عاليات استان البرز 23 آبان، از پيشرفت 50 درصدی ساخت ضريح حبيب‌‌بن مظاهر در كرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، سعيد خالقی، معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عاليات استان البرز، 23 آبان‌ماه، در نشستی كه در ساختمان اصلی ستاد بازسازی عتبات عاليات استان البرز برپا شد، از پيشرفت فيزيكی 50 درصدی ساخت ضريح حبيب‌‌بن مظاهر در كرج خبر داد و گفت: در ساخت اين ضريح 3 كيلوگرم طلا، 1 تن نقره و 500 كيلو مس به كار رفته است.
وی افزود: طراحی اين پروژه توسط اسكندرپور از اساتيد برجسته كشوری و شاگرد استاد فرشچيان انجام شده است.
خالقی اضافه كرد: ابعاد اين ضريح به عرض 2، طول 3 و ارتفاع 3 متر و 13 سانتی‌متر است و تمامی اندازه‌های حروف، در، پنجره و ... با ضريح امام علی(ع) يكی است و 14 پر فلزی به نيت چهارده معصوم در ساخت اين بارگاه استفاده شده است.
معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عاليات استان البرز ادامه داد: برای اولين‌بار است كه در ساخت اين ضريح از سنگ‌های قيمتی همچون عقيق و فيروزه و ديگر سنگ‌های با‌ارزش به استفاده شده است.
وی تصريح كرد: در بخش چوبی اين ضريح به علت آسيب‌ديدگی زياد اين قسمت‌ها از چوب ساچ استفاده شده كه از كشور كنيا وارد شده و ضد موريانه و رطوبت است و باعث عدم خرابی بخش‌های چوبی كار می‌شود.
در ادامه سيد‌نورالدين حسينی، رئيس ستاد بازسازی استان البرز، گفت: ساخت ضريح حبيب‌بن مظاهر كه از ياوران با وفای امام حسين(ع) است و قبرشان با فاصله 5متری سيد‌الشهدا است به دليل استقبال بی‌نظير و پرشور مردم مؤمن استان البرز از ساخت بارگاه عبدالله الحسين(ع)، ستاد مركزی بازسازی عتبات عاليات اين امر پر خير و بركت را به اين استان دادند.
وی تأكيد كرد: ما بايد از مردم تشكر كنيم كه باعث شدن تا اين پروژه را به ما محول كردند و اميدواريم كه بتوانيم با فاصله كمی از فرستادن ضريح امام حسين(ع) به كربلا ما هم اين ضريح را ارسال كنيم.
حسينی ادامه داد: برنامه تجليل از عزاداران سيدالشهدا(ع) در تمامی دفاتر و مراكز اين ستاد در استان برگزار می‌شود.
captcha