واكنش‌ها به مداخله نظامی آمريكا فراتر از مرزهای سوريه خواهد بود
کد خبر: 2583073
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸

واكنش‌ها به مداخله نظامی آمريكا فراتر از مرزهای سوريه خواهد بود

گروه سياسی: سرلشكر جعفری گفت: تصور آمريكا از توانايی محدودسازی مداخله ی نظامی در سوريه توهمی بيش نيست، واكنش‌ها فراتر از مرزهای سوريه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بين‌الملل قرآن(ايكنا) سردار سرلشكر پاسدار محمد علی جعفری، فرمانده‌كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشيه جلسه شورای عالی امنيت ملی، با اشاره به تهديدهای اخير آمريكا مبنی بر حمله نظامی به سوريه گفت: آشكار شدن علايم ناكامی سردمداران كاخ سفيد در ائتلاف سازی مورد نظر برای جنگ افروزی جديد در منطقه، آمريكايی ها را به اتخاذ موضع مداخله و حمله نظامی محدود به سوريه وا داشته است.
وی افزود: در عين حال كسانی كه در اين مداخله با آمريكا مشاركت نمايند دچار بحران‌های زودرس در امنيت ملی خود خواهند شد.
سرلشكر جعفری با بيان اينكه جنگ و ناامنی پديده‌هايی سيال و غير قابل كنترل هستند، تأكيد كرد: جنگ در كنار رژيم صهيونيستی پتانسيل انتقال بحران به درون اين رژيم را تشديد می‌كند.
عضو شورای عالی امنيت ملی با هشدار به جنگ افروزان برای انديشيدن پيرامون پيامدهای لشكركشی های گذشته به كشورهای اسلامی منطقه و عبرت گرفتن از تجربه عراق و افغانستان گفت: همان گونه كه مداخله آمريكا در جهان اسلام تا به امروز موجب توسعه افراط‌گرايی، خشونت و تروريسم شده است، تهاجم به سوريه نيز روند توسعه افراط‌گرايی را تشديد خواهد كرد و به مانند افغانستان و عراق جز رنج، محنت، آوارگی و كشتار مردم بی‌گناه ره‌آوردی نخواهد داشت.
captcha