صهیونیسم و داعش؛ دو روی یک سکه
کد خبر: 2616053
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
خاخام ضدصهیونیسم اذعان کرد:

صهیونیسم و داعش؛ دو روی یک سکه

گروه بین‌الملل: در طول یک دهه گذشته، خاورمیانه ـ مهد تمدن و محل شکل‌گیری سه دین بزرگ توحیدی ـ به محلی برای بروز افراط‌گری و فاشیم به نام دین تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Axis of Logic»، افکار عمومی شروع به ارتباط دادن افراط‌گرایی با اسلام کرده‌اند تا جایی‌ که در اذهان عمومی، اسلام معادل افراط‌گرایی دینی تصور می‌شود.

تفکرات تکفیری به اندازه روند رادیکالی خطرناکی که دهه‌ها است در منطقه وجود دارد؛ یعنی صهیونیسم، خطرناک است.

میر هیرش، خاخام عضو گروه یهودیان ضدصهیونیسم «ناتوری کارتا» می‌گوید: صهیونیسم واقعیتی است که جامعه جهانی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد زیرا ایدئولوژی پیروان آن‌ در پی نابودی کامل مسلمانان است.
وی می‌افزاید: گسترش صهیونیسم تنها مسئله فلسطینیان نیست، چرا که بلعیدن فلسطین توسط اسرائیل، گام اول ایجاد «اسرائیل بزرگ» است.

هیرش می‌گوید: اسرائیل تندروی و افراط‌گری را به حدی رسانده که فرقی با جنایاتکاران داعش ندارد. در حقیقت باید بگویم که داعش نه‌تنها در ایدئولوژی بلکه در سیاست‌ها نیز کاملاً شبیه صهیونیسم است هرچند که ادعا می‌کند که به دنبال نابودی اسرائیل است.

اواخر ماه سپتامبر هشتگ «#JSIL» که مخفف نام‌های دولت یهودی اسرائیل و گروه تروریستی داعش است، در فضای مجازی همهمه‌ای به پا کرد. در این صفحه هزاران توئیت در مورد شباهت‌های ایدئولوژیک و انحصارگرایی دینی تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها، منتشر شد.

مکس بلامنتال، نویسنده و روزنامه‌نگار محقق آمریکایی یکی از کسانی است که به شباهت‌های چشمگیر داعش و صهیونیست‌ها اشاره کرده و تاکید می‌کند که هر دو گروه یک هدف سیاسی مشترک دارند و هر دو خواهان گسترش قلمرو و قدرت سیاسی هستند.

خاخام هیرش نیز در مورد شباهت‌های موجود میان تکفیر و صهیونیسم می‌گوید: این دو حتی در نقشه‌های خونین خود نیز کاملاً مشابه هستند.

وی می‌افزاید: اگر داعش تشنه کشتار مردم بی‌گناه و اعدام‌های عمومی مخوف است، اسرائیل هم همینطور است. آیا آریل شارون، وزیر دفاع وقت اسرائیل نبود که دستور کشتار در صبرا و شتیلا را صادر و هزاران فلسطینی را قتل‌عام کرد؟ آیا اسرائیل نبود که کودکان بی‌دفاع را در ساحل غزه به رگبار بست؟ آیا اسرائیل کشتار زنان و کودکان را به نام دفاع از خود توجیه نمی‌کند؟

گرچه عده‌ای نسبت به پذیرش این تشابه احساس خوبی ندارند اما این مسئله که داعش و صهیونیسم نه تنها ارزش‌های مشترک بلکه ایدئولوژی‌های یکسانی دارند، هر روز بیش از پیش نمایان می‌شود.

captcha