دغدغه‌‌های برگزاری همزمان دو مسابقه قرآنی در خوزستان
کد خبر: 2625536
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳

دغدغه‌‌های برگزاری همزمان دو مسابقه قرآنی در خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: با توجه به برگزاری همزمان ‌دو مسابقه قرآنی تسنیم و اوقاف در خوزستان، این سؤال مطرح می‌شود که آیا این استان از طرفیت برگزاری مسابقات همزمان برخوردار است؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته‌ در پایان این هفته دو آزمون قرآنی به‌صورت استانی در خوزستان برگزار می‌شود. مسابقاتی که اغلب شرکت‌کنندگان آنها به صورت مشترک حضور خواهند یافت، داوری مسابقات نیز به همین روال است.

مسابقات تسنیم و تلاوت تبلیغات اسلامی و مسابقات استانی اوقاف خوزستان؛ مسابقاتی که با حضور حدود 600 نفر همراه خواهد بود.

با توجه به اینکه یکی از اهداف برگزاری مسابقات، گسترش علوم قرآنی در سطح جامعه است و این مهم با حضور افراد در مکان برگزاری مسابقات محقق می‌شود، به نظر می‌رسد در این میان نهادهای برگزارکننده مسابقات با هماهنگی بیشتری می‌توانستند اقدام به برگزاری مسابقات در دو مقطع زمانی مجزا کنند.

قاسم مقدمی، مسئول دارلقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در این باره و در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان با بیان اینکه این مسابقات می‌توانست در زمان دیگری برگزار شود، گفت: همکاری بیشتر ادارات و نهادها می‌تواند در رونق فعالیت قرآنی تأثیرگذار باشد.

به گفته وی برگزاری همزمان مسابقات باعث افت کیفی و ریزش تعداد شرکت‌کنندگان خواهد شد.

اسماعیل قدیریان، کارشناس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان نیز در این باره به ایکنای خوزستان گفت: از یک ماه پیش برنامه‌ریزی برگزاری این مسابقات انجام شده است و تاریخ برگزاری مسابقات روزهای 4، 5 و 6 اعلام شد.

وی با تصریح بر اینکه مسابقات اوقاف به‌صورت کلی برگزار می‌شود و سازمان‌های دیگر باید با ما هماهنگ باشند، گفت: زمان برگزاری مسابقات اوقاف در این مقطع زمانی از قبل اعلام شده بود.

کارشناس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با اشاره به اینکه از زمان برگزاری مسابقات تسنیم بی‌اطلاع بوده است، گفت: باتوجه به منفک بودن فعالیت نهادهای برگزارکننده مسابقات تسنیم و اوقاف، تمرکز اوقاف خوزستان بیشتر بر نحوه برگزاری مسابقات این اداره بوده است.

وی تصریح کرد: سطح برگزاری مسابقات اوقاف از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌طلبد تمرکز بیشتری بر نحوه برگزاری مسابقات خود داشته باشیم.

قدیریان همچنین بر همکاری اوقاف خوزستان با سازمان‌های دیگر نیز اشاره کرد و گفت: همکاری به این صورت بوده که در قالب معرفی داور از سوی اوقاف برای داوری مسابقات دیگر سازمان‌ها بوده است.

وی در پاسخ به سؤال ایکنا مبنی بر اینکه برگزاری مسابقات قرآن در سطح استانی و به صورت همزمان باعث ریزش شرکت‌کنندگان و متقاضیان فعالیت قرآنی نخواهد شد، گفت: با توجه به اهمیت مسابقات اوقاف پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد شرکت‌کننده بیشتری در مسابقات حضور یابند. این امر نیز نشان از اهمیت کار و فعالیت در مسابقات اوقاف دارد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قرانی
|
-
|
۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۱۵:۱۷
0
0
ای کاش مسئولان بیشتر هوای فعلان قرانی خوزستان رو داشتن
captcha