کارنامه ۹ ماهه پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه
کد خبر: 2651148
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۵
مدیر پذیرش شرکت بورس تشریح کرد:

کارنامه ۹ ماهه پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه

گروه اقتصاد: به گفته درگاهی، از ابتدای سال جاری، تعداد هشت جلسه پذیرش در شرکت بورس اوراق بهادار برگزار شده است و انتشار صکوک و گواهی سپرده سرمایه­‌گذاری برای اولین بار در بورس تهران، در شهریور ماه اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اسماعیل درگاهی، مدیر پذیرش شرکت بورس با بیان مطلب بالا گفت: در این جلسات، نسبت به موضوعات مختلفی از جمله بررسی درخواست پذیرش و انتقال شرکت­‌ها، طبقه‌بندی شرکت‌­ها در بازارها و تابلوهای بورس، لغو اجباری و نیز لغو اختیاری شرکت­‌های پذیرفته شده و سایر موارد مرتبط با هیئت پذیرش اوراق بهادار، تصمیم‌گیری شده است.

وی افزود: مدیریت پذیرش اوراق بهادار در کنار عملیاتی کردن مصوبات مربوط به جلسات یاد شده هیئت پذیرش در سال جاری، نهایی‌سازی پرونده‌های پذیرش مربوط به سال­‌های قبل را نیز دنبال کرده است.

درگاهی تصریح کرد: از ابتدای سال، تعداد سه اوراق بهادار پذیرش شده و 6 اوراق بهادار هم درج شده است. به علاوه تعداد هفت اوراق بهادار برای اولین بار در بازار عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه اوراق بهادار عرضه شده شامل عرضه­‌های عمومی اولیه، بازگشایی نماد پس از انتقال و ابزارهای نوین مالی هستند، خاطرنشان کرد: تا آبان ماه امسال، اوراق سهام سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، تامین مواد اولیه فولاد صبانور، نفت سپاهان، سرمایه‌­گذاری و توسعه صنایع سیمان(سیدکو)، گواهی سپرده لیزینگ رایان سایپا، صکوک فولاد کاوه جنوب کیش و اوراق مشارکت شهرداری شیراز به منظور تامین مالی قطار شهری، عرضه شده است.

درگاهی با بیان اینکه طی دوره یاد شده، علیرغم آماده­‌سازی شرکت‌ها برای فاز عرضه، با رعایت شرایط بازار و وضعیت کلان، عرضه­‌های اولیه به تعویق افتاد، تصریح کرد: برای مثال، انتشار صکوک و گواهی سپرده سرمایه­‌گذاری برای اولین بار در بورس تهران، در شهریور ماه اتفاق افتاد. این در حالی است که با لحاظ شرکت­‌های انتقالی از فرابورس، کل عرضه­ های انجام شده هفت مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون پرونده تعدادی از اوراق بهادار (شامل شرکت ها و ابزارها) مفتوح است، گفت: پذیرش این اوراق با توجه به مرحله‌ای از فرآیند پذیرش که در آن قرار دارند پیگیری می‌شود.

captcha