حماسه‌های دوران دفاع مقدس برای آیندگان به بهترین شکل تبیین شود
کد خبر: 2690656
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
سردار نقدی:

حماسه‌های دوران دفاع مقدس برای آیندگان به بهترین شکل تبیین شود

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور در مراسم سالروز عملیات فتح میمک، اظهار کرد: پیروزی این عملیات در ۱۹ دی ۵۹ ابهت پوشالی دشمن را در هم شکست، این حماسه‌ها را باید برای آیندگان به بهترین شکل تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور روز گذشته، 19 دی‌ماه در مراسم سالروز عملیات فتح میمک، اظهار کرد: 19 دی‌ماه، سالروز حوادثی است که در کشور سرنوشت‌ساز بوده‌‍اند، در سال 1356 در چنین روزی در قم، قیام روحانیت علیه استبداد ستم‌شاهی آغاز شد و پیروزی‌های بعدی مدیون چنین روزی است.
وی افزود: چنین روزی در سال 1359 یادآور نقش بی‌بدیل و شجاعانه عشایر بومی منطقه به‌ویژه ایل خزل در بازپس‌گیری منطقه حساس میمک با دستان خالی و تجهیزات ابتدایی است که در تاریخ دفاع مقدس ملت ایران ثبت‌شده است، چون این مردم عزیر دست خالی را بهانه نکردند و تن به سازش ندادند و کوتاه نیامدند. این حماسه‌ها را باید برای آیندگان به بهترین شکل تبیین کرد.
سردار نقدی گرامی‌داشت یاد 22 شهید عملیات فتح میمک و قهرمانانی چون کمرزاده و فیضی به رمز پیروزی مردم در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: خداوند تفنگ، تانک و توپ را رمز پیروزی قرار نداده، بلکه ایمان را وسیله پیروزی قرار داده است؛ رزمندگان ما این مهم را یافتند و پیروز شدند و امروز مردم ایلام باید به خود ببالند چون همه با اتحاد و با تلاش کسانی مانند مرحوم آیت‌الله حیدری ایلامی جانانه از کشور خود دفاع کردند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به نقش استراتژیک ارتفاعات میمک، اظهار کرد: این بلندی‌ها هم بر خاک عراق و خود شهر بغداد و هم بر خاک ایران اشراف کامل دارد، لذا رژیم بعث در حفظ این منطقه تأکید داشت. عملیات فتح میمک ابهت پوشالی دشمن را در هم شکست و نخستین بازپس‌گیری اراضی کشور از همین منطقه شروع شد.
وی پیروزی در بازپس‌گیری میمک را منشأ پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام عنوان کرد و با اشاره به سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص)، گفت: همان‌گونه که پیامبر(ص) به مردم عصر خود وحدت داد و آن منطقه را مرکز صدور اسلام قرار داد، امام خمینی(ره) هم وحدت ملی را جایگزین طایفه‌گرایی و جنگ طوایف کرد و این ملت را در مقابل غرب و شرق عظمت داد به‌ گونه‌ای که این انقلاب برای مسلمانان فلسطین، غزه و لبنان و بحرین الهام‌بخش است.
سردار نقدی بابیان اینکه درس امام(ره) این بود که در مقابل ظالم‌ ایستادگی کنیم، گفت: هدف امروز ما نجات قدس شریف است و مردم این خطه همان‌گونه که در فتح میمک و دیگر نقاط یار و مددکار اسلام بوده‌اند باید مقدمات این کار را فراهم کنند.

یادآور می‌شود، در 19 دی سال 1359 ارتفاعات استراتژیک میمک در عملیات ضربت ذوالفقار که اولین عملیات آفندی در دوران دفاع مقدس بود به دست رزمندگان اسلام، عشایر سلحشور به ویژه ایل خزل از دست دشمنان بعثی خارج و به تصرف رزمندگان اسلام درآمد.

captcha