ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه(س) به شکل جامع معرفی شود
کد خبر: 3103276
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
مقدمی:

ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه(س) به شکل جامع معرفی شود

گروه اندیشه: مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: ویژگی‎های شخصیتی حضرت فاطمه الزهرا (س) به قدری گسترده است که نمی‎توان با پرداختن به یک بخش از این دریای بی‎کران حق مطلب را به جا آورد بلکه باید این بانوی بزرگوار را به شکل جامع معرفی شود.


مرتضی مقدمی، مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، با اشاره به چگونگی ترویج فرهنگ فاطمی در سطح جامعه، اظهار کرد: با توجه به این که در حال حاضر ذائقه‎ها تغییر کرده و مردم دیگر پذیرای مطالب تکراری نبوده و دوست دارند که این مباحث را با ابتکار و خلاقیت دریافت کنند باید دست‎اندرکاران فرهنگی جامعه نیز به این مهم توجه مبذول دارند.

وی ادامه داد: در عصر کنونی، مردم از طریق شبکه‎های اجتماعی تغذیه فکری شده و از این طریق عمده اطلاعات خویش را در زمینه‎های گوناگون کسب می‎کنند که بی‎تردید ورود صاحب نظران متخصص در این رسانه، یکی از راه‎های موثر در ترویج فرهنگ فاطمی در بین جوانان و نوجوانان است.

مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان، در بخشی دیگر از صحبت‌های خویش تصریح کرد: ویژگی‎های شخصیتی و سبک زندگی ویژه حضرت فاطمه الزهرا (س) به قدری گسترده است که نمی‎توان با پرداختن به یک بخش از این دریای بی‎کران حق مطلب را به جا آورد بلکه باید این بانوی بزرگوار، در تمام ابعاد شناخته و به دیگر سخن آن که، همه جانبه بر ویژگی‎های شخصیتی ایشان تسلط یافت و سپس در راستای اشاعه آن تلاش کرد.

مقدمی خاطرنشان کرد: متأسفانه در معرفی حضرت فاطمه زهرا (س) به مطالب تکراری و محدود بسنده شده و هیچ گاه این بانوی بزرگوار، آن گونه که هست در بین جامعه هدف معرفی نمی‌شود، در حالی که اگر معرفی صحیح صورت گیرد، بی‏تردید جوانان ارتباط بیشتری با این بانوی دوعالم خواهند گرفت.

وی در پایان با بیان این که فطرت انسان طالب زیبایی و حق طلبی است، یادآور شد: به طور قطع وقتی این دو عنصر سرشت بشری در هر زمینه‎ای مدنظر قرار گیرد، مخاطب نیز مطالب ارائه شده را با جان دل پذیرفته و با آن ارتباط می‎گیرد که درخصوص معرفی شخصیت حضرت فاطمه (س) نیز غیر از این نبوده و این نمونه، قابل صدق است.

captcha