نامگذاری روز زن مهری بر پیشانی زنان عالم بود
کد خبر: 3123493
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا:

نامگذاری روز زن مهری بر پیشانی زنان عالم بود

گروه اجتماعی: مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا (س) گفت: مهری که امام خمینی (ره) بر پیشانی زنان عالم زد، نامگذاری روز ولادت حضرت فاطمه (س) به نام روز زن بود.


به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، زهرا علمی‎فرد، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان ظهر امروز بیست و دوم فروردین ماه در ویژه‎برنامه میلاد کوثر حوزه علمیه نورالزهرا(س) زنجان که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، گفت: مهری که امام خمینی(ره) بر پیشانی زنان عالم زد، نامگذاری روز ولادت حضرت فاطمه(س) به نام روز زن بود.

وی ابراز کرد: حضرت زهرا(س) یک انسان کامل است و ما انسان‏های ناقص زمانی که می‏خواهیم مسیر زندگی خود را در مسیر سعادت تعیین کنیم همواره به دنبال یک الگو هستیم.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) با تأکید بر اینکه هر انسانی به دنبال یک زندگی جاودانه و سعادتمند است و نمی‏خواهد با مرگ زندگی‌اش خاتمه یابد، اظهار کرد: یک زن نیز همچون دیگر افراد جامعه می‎خواهد زندگی خود را در مسیر رسیدن به سعادت اخروی تنظیم کند، لذا باید به دنبال افرادی باشیم که این ویژگی‏ها در خود داشته باشند.

علمی‎فرد افزود: آنچه که انسان ناقص را به سعادت اخروی می‎رساند تبعیت از یک انسان کامل است و انسان کامل انسانی است که معصوم باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امام زمان(عج) با وجود اینکه معصوم است، اما الگوی خود را حضرت زهرا(س) معرفی می‌کند، عنوان کرد: یکی از دلایل این امر می‌تواند این باشد که همه نورهای ائمه اطهار(ع) به جز حضرت علی(ع) از حضرت زهرا(س) ساطع می‌شود و منشاء امامت است.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا (س) تصریح کرد: مخلوقات همواره به دنبال تجلَی هدف آفرینش در خود هستند و بنده خدا بودن را در خویش تقویت می‌کند و در این مسیر به دنبال الگویی خواهند بود که مظهر بندگی و عبودیت باشد و لذا می‌توان این امر را در فردی یافت که تمام ائمه اطهار(ع) از او پیروی می‎کنند و حضرت زهرا(س) فردی است که این ویژگی را داراست.

علمی‎فرد با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) دارای بهترین درجات عبودیت و بندگی است، خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار علاوه بر اینکه در خانه‌داری و تربیت فرزند کامل بود و مرجع علمی زنان مدینه محسوب شده و در سیاست نیز حضور داشت در عین حال عبادت نیز بالاترین بود و بندگی خود را به کمال می‎رساند.

وی با بیان اینکه ازدواج یکی از بالاترین حکم‎های اسلامی است، گفت: ازدواجی دارای ویژگی اسلامی است که در آن عبودیت و بندگی موج بزند و زوجین یارای یکدیگر در رسیدن به بندگی باشند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در مسائل سیاسی و اجتماعی نیز نمونه بودند، ابراز کرد: این بانوی بزرگوار همواره به دنبال حل مشکلات جامعه بود و از پاسخ دادن به هیچ پرسشی دریغ نمی‎کرد و عنوان می‎کرد که افراد برای هر مشکلی که حل می‎کنند هزاران پاداش به دنبال خواهند داشت.

captcha