عملیات فتح‌المبین در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان جنوبی بازسازی می‌شود
کد خبر: 3177949
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

عملیات فتح‌المبین در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان جنوبی بازسازی می‌شود

گروه سیاسی: جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی درباره مرکز فرهنگی دفاع مقدس مرکز استان گفت: قرار است عملیات فتح‌المبین در این مرکز جانمایی شود که اگر این اقدام اجرایی شود، برگ زرینی برای استان خواهد بود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، رضا برازنده‌مقدم، جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز، 31 فروردین در جمع خبرنگاران گفت: در 5 اردیبهشت 1359 با وقوع حادثه صحرای طبس، یک دستاورد عظیم نصیب جمهوری اسلامی ایران شد.



وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت این واقعه بزرگ، همچون سال‌های گذشته در محل صحرای طبس برگزار می‌شود، افزود: «دعای کمیل و دعای ندبه» در بقعه امامزاده حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) در راستای بزرگداشت این واقعه قرائت می‌شود.



جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: مراسم اصلی این حادثه مهم نیز ساعت 10:00 صبح روز 5 اردیبهشت با حضور فرماندهان لشکری و مسئولان کشوری، استاندار و مدیران کل استانی در محل مسجد شکر برگزار می‌شود.



برازنده‌مقدم از اعزام جمعی از مردم شهرستان طبس به محل وقوع این حادثه عظیم در صبح 5 اردیبهشت خبر داد و گفت: خانواده شهید «محمد منتظر قائم» نیز به همراه دیگر خانواده معظم شهدا در این مراسم شرکت می‌کنند.



وی از اجرای برنامه کویرنوردی در حاشیه این مراسم خبر داد و بیان کرد: همچنین جمعی از دوچرخه‌سواران مسیر بیرجند تا واقعه صحرای طبس را با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان و معاونت تربیت بدنی سپاه رکاب خواهند زد.



جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سخنران محوری این مراسم هنوز به طور دقیق مشخص نشده است، افزود: ساخت موزه استکبارستیزی و مسجد شکر برعهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است که در این دو سال اقدامات خوبی در این راستان انجام شده است. 



برازنده‌مقدم بیان کرد: با توجه به اینکه مسجد شکر در مسیر استان‌های یزد، اصفهان و کرمان قرار گرفته و معبر ورودی این استانها به خراسان جنوبی است و هرساله در ایام عید نوروز و تابستان، زائران زیادی از این مسیر به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف می‌شوند که تأمین آب شرب این محل، یکی از نیازهای اساسی است.



 وی با اشاره به اینکه در این راستا موافقت خط انتقال آب از محل نیروگاه حرارتی در 30 کیلومتری صحرای طبس تا مجموعه سایت انجام شده و در سال جاری، لوله‌گذاری آغاز می‌شود، بیان کرد: بر اساس برآورد برای اجرای این طرح 800 میلیون تومان اعتبار نیاز است.



جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: سال گذشته در جهت بازسازی واقعه صحرای طبس، با هماهنگی‌های انجام شده با فرماندهان ارشد نظامی کشور، حدود 15 تریلی امکانات و تجهیزات نظامی مربوط به همان زمان، به منطقه منتقل شد که این اقدام بیش از 50 میلیون تومان هزینه دربرداشته است.



برازنده‌مقدم خبر داد: یکی از برنامه‌های بنیاد حفظ آثار، تربیت راوی برای بیان دقیق وقایع صحرای طبس به کاروان‌های راهیان نوری است که از این مسیر عبور می کنند.



وی درباره مرکز فرهنگی دفاع مقدس مرکز استان نیز توضیح داد: قرار است عملیات فتح المبین در این مرکز جانمایی شود که اگر این اقدام اجرایی شود، برگ زرینی برای استان خواهد بود.



جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 32 هکتار برای ساخت این مرکز اختصاص یافته است، یادآور شد: در سال گذشته 100 میلیون تومان به این مرکز اختصاص یافت.

captcha