برگزاری دومین هم‌اندیشی اساتید اخلاق و مشاوران حوزه
کد خبر: 3223165
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
مقدمی خبر داد:

برگزاری دومین هم‌اندیشی اساتید اخلاق و مشاوران حوزه

گروه حوزه‌های علمیه: دومین جلسه هم‌اندیشی اساتید اخلاق و مشاوران حوزه با موضوع بررسی نحوه تعامل اساتید و مدیران مدارس با مراجعه طلاب به فضای مجازی و استفاده از موبایل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محمود مقدمی، مدیر دفتر امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با اعلام این مطلب گفت: اعزام استاد اخلاق و مشاور به مدارس علمیه سراسر کشور از جمله برنامه‌های معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه بوده و در این راستا به صورت مرتب اساتیدی از قم به استان‌های مختلف کشور در طول سال اعزام می‌شوند.

مدیر دفتر امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: با توجه به این مهم و در راستای ساماندهی امور اعزام، ایجاد اتفاق نظر و وحدت رویه بین اساتید دو گروه، اولین جلسه هم‌اندیشی اساتید اخلاق و مشاوران حوزه، اواخر سال گذشته با موضوع تعیین مرزهای اخلاق و مشاوره برگزار شد.

وی افزود: دومین جلسه این هم‌اندیشی هم با موضوع «بررسی نحوه تعامل اساتید و مدیران مدارس با مراجعه طلاب به فضای مجازی و استفاده از موبایل»، نهم اردیبهشت‌ماه با حضور بیش از 50 نفر از اساتید اخلاق و مشاوره حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

مقدمی با اشاره به اهداف این هم‌اندیشی گفت: امروزه استفاده از موبایل و فضای مجازی یکی از مسایلی است که به شدت همه اقشار جامعه به خصوص جوانان را درگیر کرده است و علیرغم فرصت‌هایی که این امکانات نوین دارند دارای مضراتی نیز هستند.

وی با بیان اینکه امروز این امر در حوزه‌های علمیه هم به یک دغدغه تبدیل شده است، عنوان کرد: در این جلسه در تلاش هستیم تا به برخی از سؤالات و دغدغه‌های این زمینه پاسخ داده و در نهایت با جلساتی که برگزار می‌شود، آئین‌نامه نحوه استفاده از موبایل و فضای مجازی در مدارس علمیه را تدوین کنیم.

مدیر دفتر امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه ادامه داد: موضوع اصلی این جلسه توسط حجج اسلام عبداللهی، کهوند از کارشناسان فضای مجازی و عمومی به عنوان استاد اخلاق بیان خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: دومین جلسه هم‌اندیشی اساتید اخلاق و مشاوران حوزه با موضوع «بررسی نحوه تعامل اساتید و مدیران مدارس با مراجعه طلاب به فضای مجازی و استفاده از موبایل» روز چهارشنبه، نهم اردیبهشت در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ساعت 16:30 برگزار می‌شود.

captcha