قرآن مهمان خانواده‌های شهدا و ایثارگران کردستان می‌شود
کد خبر: 3321753
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

قرآن مهمان خانواده‌های شهدا و ایثارگران کردستان می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس قرآن اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از اجرای طرح غیرحضوری «قرآن در خانه» ویژه خانواده شهدا و ایثارگران طی ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

میترا رسالت، کارشناس قرآن اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: توسعه فرهنگ متعالی قرآن کریم و طرح آموزش مفاهیم قرآن از آرزوهای بزرگ جامعه اسلامی است و در این راسـتا دست‌یابی به روش‌های سهل و آسان که در خود تقویت انگیزه‌های معنوی انس با قرآن و تعمیق باورهای فرهنگی و عقیدتی را از طریق تعامل مستقیم با اعضای خانه و خانواده در برداشته باشد از مهم‌ترین مسایل فرهنگی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه طرح آموزش مفاهیم قرآن کریم تحت عنوان «قـرآن در خانه» سه سال متوالی با استقبال بی‌نظیر خانواده شهدا و ایثارگران استان همراه بوده است، افزود: این طرح از جمله طرح‌های آموزشی مفید و جذابی بوده که توانسته در محیط خانه و خانواده مدرسه قرآنی برپا کند تا کوچک و بزرگ بتوانند از اقیانوس بی‌کران مفاهیم قرآنی جرعه‌ای بنوشند.
رسالت با اشاره به اینکه این طرح شامل آموزش غیرحضوری مفاهیم قرآنی بوده است، بیان کرد: در راستای اجرای این طرح هر سه ماه مفاهیم یک جزء قرآن کریم به خانواده‌های شهدا و ایثارگران آموزش داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کتاب مفاهیم جزء 10 قرآن کریم به همراه سؤالات مسابقه در اختیار خانواده‌های شهدا و ایثارگران گذاشته شده است، عنوان کرد: تا کنون در این طرح 600 نفر از جامعه هدف شرکت کرده‌اند.
کارشناس قرآن اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان یادآور شد: در این طرح به 10 درصد از شرکت‌کنندگان برتر هر شهرستان که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند، هدایایی به رسم یادبود اعطا می‌شود.

captcha