راهکار مقابله با فرهنگ غلط وارداتی غرب؛ ترویج سبک زندگی صحیح اسلامی
کد خبر: 3325558
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
احمدی عنوان کرد؛

راهکار مقابله با فرهنگ غلط وارداتی غرب؛ ترویج سبک زندگی صحیح اسلامی

گروه اجتماعی: یک کارشناس دینی با اشاره به این مطلب که در شرایط ویژه جهانی که تبلیغ علیه ارزش‌ های الهی صورت می‌ گیرد، گفت: راهکار مقابله با فرهنگ غلط وارداتی غرب؛ ترویج سبک زندگی صحیح اسلامی است.

حجت الاسلام محسن احمدی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با تاکید بر نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت: سبک زندگی اسلامی روشی از زندگی است که اتکای آن به سوی خداوند است و باید از آن برای نیل به سعادت بهرمند شد.

وی با اشاره به وظایف مبلغین در این راستا تصریح کرد: در شرایط ویژه جهانی که تبلیغ علیه ارزش‌ های الهی صورت می‌ گیرد، مبلغین باید روشنفکرانه عمل کنند. وظیفه اصلی روحانیون مبلغ رویکرد استحکام بخشی به مسائل اعتقادی و مذهبی مردم و ترویج و فرهنگ به سبک زندگی اسلامی است.

این کارشناس گفت: شخصی چون پیامبر اکرم(ص) از این روش در زندگی خود استفاده نموده و مهم ترین شاخص این سبک زندگی توحید باوری، اعتقاد به معاد و پایبندی به آموزه های دین مبین اسلام است. مردم باید نمونه‌های عینی این زندگی سالم، با نشاط و آرام را ببیند و روحانیون باید با اهتمام به تبلیغ و ترویج سبک زندگی قرآنی و دینی بپردازند.

وی در پایان با تاکید بر بهره گیری بیشتر از برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در این ماه آمادگی بیشتری نسبت به درک قرآن و استقبال بیشتری برای حضور در مساجد هست و ضروری است که تبلیغ دین و معارف در این ماه جدی گرفته شود.

captcha