برگزاری ۶۰ محفل انس با قرآن در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد
کد خبر: 3328331
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

برگزاری ۶۰ محفل انس با قرآن در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در ۱۰ شب برگزاری نمایشگاه، چهار همایش جنبی، ۲۰ رونمایی، هشت نشست سبک زندگی، ۱۲ جنگ قرآنی، ۱۴ کارگاه آموزشی قرآنی، ۶۰ محفل انس با قرآن و دو برنامه مناجات‌خوانی و سحرخوانی برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست نقد و بررسی دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد که شب گذشته 23 تیرماه در هتل جم مشهد برگزار شد، با اشاره به فعالیت 700 غرفه در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: البته ما درخواست فعالیت هزار غذرفه در نمایشگاه امسال درخواست فعالیت هزار غرفه را داشتیم که از این تعداد 700 غرفه اجازه حضور در آن را پیدا کردند.

وی فضای نمایشگاه دهم را 20 هزار متر مربع عنوان کرد و ادامه داد: در 10 شب برگزاری نمایشگاه، چهار همایش جنبی، 20 رونمایی، هشت نشست سبک زندگی، 12 جنگ قرآنی، 14 کارگاه آموزشی قرآنی، 60 محفل انس با قرآن و دو برنامه مناجات‌خوانی و سحرخوانی برگزار شده است.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد هم وزین و هم سطح نمایشگاه تهران بوده و در برخی بخش‌ها چه بسا بالاتر بود، افزود: در هر فعالیتی شاهد نقاط ضعف و قوت هستیم به ویژه برنامه‌ای که به صورت مشارکتی برگزار شود؛ طبیعی است هر سازمان مشارکت‌کننده پیشنهاداتی دارد که ما سعی کردیم پیشنهادات همه سازمان‌ها را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به فعالیت بهتر برخی از بخش‌های دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نسبت به سال‌های گذشته اظهار کرد: بخش دیجیتال با ارائه 1300 تولید قرآنی، بخش دانشگاهی، بخش بین المللی با حضور 27 کشور و .. از جمله بخش هایی بودند کهه نسبت به سال گذشته حضور بهتری را در نمایشگاه داشتند.

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با اشاره به برگزاری چهار نمایشگاه قرآن در خراسان رضوی، گفت: شهرستان‌های خواف، گناباد، تربت‌حیدریه و سبزوار میزبان نمایشگاه قرآن بودند البته این بدان معنانیست که سایر شهرستان ها توان برگزاری نمایشگاه را ندارند بلکه این چهار شهرستان مورد حمایت ارشاد قرار گرفتند و با برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه ورود پیدا کردند.

captcha