نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نیازمند سفارش آثار فاخر است
کد خبر: 3328342
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
رئیس ارشاد مشهد:

نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نیازمند سفارش آثار فاخر است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با تأکید بر سفارش اثر برای خلق محتوا در نمایشگاه‌ قرآن و عترت مشهد در سال‌های آینده، گفت: اگر بتوانیم قبل از برپایی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، در حوزه‌های مختلف سفارش اثر داشته باشیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، یوسف امینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در نشست نقد و بررسی دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد که شب گذشته 23 تیرماه در هتل جم مشهد برگزار شد، با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد بخش کوچکی از فعالیت‌های قرآنی و نشان‌دهنده ظرفیت‌های این بخش است، بر توجه بیشتر به کارکردهای نمایشگاه تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از انتظاراتی که از نمایشگاه می‌رود، آرمانی است، گفت: نمایشگاه قرآن یک نمایشگاه حقیقی است و واقعیتی که در سطح شهر وجود داشته را عرضه می‌کند.

امینی با اشاره به آثاری که در نمایشگاه تهران ارائه می‌شود، عنوان کرد: بسیاری از آثار ارائه شده در این نمایشگاه مربوط به خود تهران نیست بلکه از سراسر کشور ارائه می‌شود لذا ما نیز باید به سمت همگرایی بیشتر در نمایشگاه حرکت کنیم تا هر سال بخش‌های بیشتری پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها توجه بیشتری به نمایشگاه قرآن داشته‌اند، افزود: در این دوره رسانه‌ها تحلیل‌گری داشته و مطالبه‌گری بیشتری داشتند که این امر نشان می‌دهد نمایشگاه جایگاه خود را در بین اهالی فرهنگ و رسانه باز کرده است.

وی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای نمایشگاه و تأکید بر سفارش اثر برای خلق محتوا در نمایشگاه‌های قرآن و عترت مشهد در سال‌های آینده، اظهار کرد: باید یک سری محدودیت مالی کم شود و بتوانیم سفارش اثر را در حوزه‌های مختلف نمایشگاه قرآن و عترت مشهد داشته باشییم می‌توانیم خیلی از مشکلات این نمایشگاه را حل کنیم.

captcha