محصولات ارائه شده نمایشگاه‌ قرآن در دو سال آینده همسو با افق مشهد ۲۰۱۷ باشد
کد خبر: 3328419
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
سرابی:

محصولات ارائه شده نمایشگاه‌ قرآن در دو سال آینده همسو با افق مشهد ۲۰۱۷ باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: باید در مورد کارکردهای نمایشگاه قرآن و عترت تأملی داشته باشیم تا محصولات و تولیداتی که در نمایشگاه‌های دو سال آینده ارائه می‌شود، همسو با افق مشهد ۲۰۱۷ باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست نقد و بررسی دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد که شب گذشته 23 تیرماه در هتل جم مشهد برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی در حوزه نقد و بررسی نمایشگاه قرآن مشهد، عنوان کرد: برگزاری چنین جلسات نقد و بررسی از سوی رسانه‌ها و ستاد برگزاری نمایشگاه، به تحقق دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد کمک شایانی می‌کند.

وی با تأکید بر تشکیل ستاد اجرایی نمایشگاه با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در تابستان امسال، ادامه داد: همچنین باید کمیته‌های نمایشگاه یازدهم از همین الان تثبیت شود تا افراد بتوانند برنامه‌های سال آینده را پیش‌بینی کنند.

سرابی با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام تابستان افزود: باید بخش دانشگاهی به صورت جشنواره‌ای تعریف شود تا آثار ویژه‌ای برای ارائه در نمایشگاه خلق شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن برآیند یک ساله فعالیت‌های قرآنی است، افزود: باید در مورد کارکردهای نمایشگاه قرآن و عترت تأملی داشته باشیم تا محصولات و تولیداتی که در نمایشگاه‌های دو سال آینده ارائه می‌شود، همسو با افق مشهد 2017 باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اضافه شدن چند بخش به نمایشگاه قرآن و عترت در سال‌های آینده، اظهار کرد: باید یک کمیته علمی برای نمایشگاه فعال شود تا چند نفر با درنظر گرفتن اقتضائات موجود به بحث محتوایی نمایشگاه بپردازند.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد برگزاری نمایشگاه قرآن به غیر از ستاد اجرایی که در حال حاضر فعالیت می‌کند، گفت: نیاز هست ستادی نیز در خصوص مشارکت‌های مردمیی نیز تشکیل شود زیرا نمایشگاه قرآن یک تجلی برای بخش‌های مختلف مردمی به شمار می‌رود.

سرابی چندصدایی و انتقادهای مربوط به نمایشگاه قرآن مشهد را از اصول اولیه کار رسانه‌ای عنوان کرد که به نمایشگاه نیز کمک کرده است، افزود: البته نمایشگاه قرآن باید یک سخنگو داشته باشد تا از آن بستر برای گفت‌وگوی مطبوعاتی استفاده شود؛ رسانه‌ها باید نقدها را دقیق‌تر انجام دهند و نقاط قوت و ضعف‌ها را در کنار یکدیگر بیان کنند.

وی با بیان اینکه 120 میلیون تومان از سوی ارشاد استان برای نمایشگاه هزینه شده است، یادآور شد: قرار است 100 میلیون تومان از سوی شهرداری بابت افطاری هر شب، 60 میلیون تومان نیز از سوی وزارت ارشاد برای نمایشگاه قرآن اختصاص یابد که البته هنوز این هزینه‌ها را دریافت نکرده‌ایم.

captcha