برگزاری همایشی با موضوع «نابودی اسرائیل از دیدگاه قرآن» در لبنان
کد خبر: 3333817
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

برگزاری همایشی با موضوع «نابودی اسرائیل از دیدگاه قرآن» در لبنان

گروه بین‌الملل: نخستین همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی علمای مقاومت، ششم مردادماه، با موضوع بررسی نابودی اسرائیل از دیدگاه قرآن در بیروت، پایتخت لبنان برگزار می‌شود.

به گزاش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «المنار»، این همایش با عنوان «اتحاد به خاطر فلسطین و نابودی اسرائیل؛ حقیقتی قرآنی و ضرورتی تاریخی»، ششم مردادماه در سالن کاخ «اونیسکو» بیروت برگزار می‌شود و سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، سخنران مراسم افتتاحیه این همایش دو روزه است.
در این همایش که نخستین کنفرانس اتحادیه جهانی علمای مقاومت به‌شمار می‌رود، حدود 300 اندیشمند، صاحب‌نظر و سیاستمدار از لبنان، کشورهای عربی و اسلامی و برخی کشورهای اروپایی حضور دارند.
این همایش همچنین، با مشارکت شخصیت‌های برجسته دینی و سیاسی کشورمان برگزار خواهد شد.
این نشست در محورهای مختلفی برگزار می‌شود که محور اول و دوم این همایش شامل «قرآن و نابودی اسرائیل، متون تورات درباره نابودی اسرائیل؛ شواهد عینی» و «آرمان‌های مسئله فلسطین: یکپارچگی خاک و ملت، وحدت ملی ـ اسلامی، بازگشت یک حق مقدس است و مقاومت تنها راه حل  آزادی فلسطین» است.
محور سوم این همایش «فلسطین و نقش عرب‌ها و مسلمانان» است که در این محور نقش جنبش‌های ملی و اسلامی، نقش بانوان در برابر مسئله فلسطین، نقش نهادهای جامعه مدنی و نیز نقش نخبگان و روشنفکران و تأثیر آنها بر مسئله فلسطین بررسی می‌شود.
محور چهارم این همایش، «فلسطین و بازی ملل» است که در آن حمایت بین‌المللی و خطر بازی منافع و تأثیر آن بر مسئله فلسطین، تقسیم و تفکر، بخشی از پروژه صهیونیست‌ها جهت تضعیف امت و دعوت به وحدت و یکپارچگی اهداف کشورها و ملت‌های عربی و اسلامی بررسی می‌شود.
آخرین محور این همایش بین‌المللی، «علما و فلسطین» است که در آن هدایت صحیح اصل جهاد برای بیداری امت، اهمیت وحدت و یکپارچگی نیروهای وحدت‌گرا در چارچوب علمای مقاومت، گفتمان علما الگویی برای مبارزه با اظهارات تحریک‌آمیز و تأثیر خطابه در وحدت و تفرقه نسبت به مسئله فلسطین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

captcha