آمرین به معروف تذکر زبانی بدهند
کد خبر: 3351350
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

آمرین به معروف تذکر زبانی بدهند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات‌اسلامی خراسان جنوبی، با بیان اینکه آمرین امر به معروف و نهی از منکر باید تذکر زبانی بدهند، گفت: برخورد با عاملان منکر جزء وظایف دستگاه‌های حکومتی است و این ستاد نباید درگیر شود.


به گزارش خبرگزاری بن‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز، سوم شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر یک طرح تکامل یافته کاملاً اجتماعی و مردمی است.



وی با بیان اینکه آمرین امر به معروف و نهی از منکر باید تذکر زبانی بدهند، بیان کرد: برخورد با عاملین منکر جزء وظایف دستگاه‌های حکومتی است و این ستاد نباید درگیر شود.



مدیرکل سازمان تبلیغات‌ اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این ستاد نقاط آسیب‌پذیر شهر را شناسایی می‌کند و با هماهنگی با دستگاه قضایی با آسیب‌شناسی می‌پردازد، افزود: این ستاد در سازمان‌ها، ادارات اتحادیه‌های صنفی تشکیل می‌شود و عامرین می‌توانند با آموزش‌های لازم جذب ستاد شوند.



لطفیان با بیان اینکه طلایه‌داران یک گروه کاملاً مردمی است، اظهار کرد: طرح طلایه‌داران متشکل از ۱۰ نفر است که با گروه‌های۳ نفره در سطح شهر گشت‌زنی می‌کنند.



وی با اشاره به اینکه کسانی که عضو این طرح شوند با دریافت یک شماره کد قضایی، می‌تواند در تمام کشور به این فریضه مهم عمل کنند، ادامه داد: این ستاد تمام حریم‌های خصوصی مردم و مکان‌های عمومی را در نظر گرفته و به آن عمل می‌کند که بدون حکم قضایی وارد حریم خصوصی فرد نمی‌شود.



وی با بیان اینکه مردم پایه‌های اصلی این ستاد هستند، افزود: خبرنگاران و رسانه‌ها چشم بینای جامعه هستند که می‌توانند در آموزش فرهنگی این طرح ما را یاری دهند.   



یعقوب‌علی نظری، دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: آمرین امربه معروف و نهی از منکر در همه عرصه­‌های اجتماعی باید طبق قانون حضور داشته باشند. 



وی با اشاره به اینکه مردم پایه‌های اصلی این امر مهم و دینی است، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک حرکت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که طی سال‌های گذشته نادیده گرفته شد. 



دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، گفت: به دراز مدت‌های طولانی و پیگیری­های مکرر در تاریخ ۲۲ فروردین امسال قانون حمایت از آمرین امر به معروف مصوب شد و در ابتدای ماه جاری این قانون به تصویب مجلس رسید. 



نظری با اشاره به اینکه در قدیم مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آمد، تصریح کرد: با تصویب این قانون برای تمامی آمران امر به معروف ونهی از منکر که ثبت نام کنند و آموزش ۶ ساعته را ببیننداین ستاد از آمرین حمایت قضایی می‌­کند. 



وی با اشاره به سخنان رهبری افزود: این ستاد به حوزه عفاف و حجاب خلاصه نمی‌­شود باید طبق قانون تعین شده در همه عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید مداخله کرد. 



 فرمانده انصار الرضا (ع) استان یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند به مساجد محل، بسیج ادارات و اتحادیه اصناف مراجعه و آمادگی خود را اعلام کنند.

captcha