حضور بیش از ۲۳۰۰ زائر پیاده در مشهد الرضا(ع)
کد خبر: 3351471
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
همزمان با میلاد امام رضا(ع) صورت گرفت؛

حضور بیش از ۲۳۰۰ زائر پیاده در مشهد الرضا(ع)

گروه اجتماعی: مدیرعامل جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) ابراز کرد: مشهدالرضا(ع) در ایام میلاد کریم اهل بیت(ع) میزبان بیش از ۲۳۰۰ زائر پیاده امام رضا(ع) است.

حسین رضایی، سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به میزبانی مشهد از 2300 زائر پیاده امام رضا(ع) در دهه کرامت رضوی بیان کرد: در طول این ایام شریف بیش از 10 کاروان از زائران پیاده حرم رضوی از سراسر کشور به شهر مشهد مقدس وارد شدند.

وی در مورد تعداد زائرانی که در این کاروان‌ها حضور دارند، عنوان کرد: کاروان‌ نیشابور با هزار و 350 نفر، علی‌آباد کتول 200، گنبد 120، تربت‌حیدریه 60، جوانان هلال احمر 300، سرخس 70، بافق یزد، فریمان، زرند کرمان و کاشمر هر کدام 150 نفر هستند که در مجموع این دهه بابرکت به شهر عاشقان رضوی وارد شده و در مکان‌های در نظر گرفته شده اسکان یافتند.

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: کاروان‌های زائران پیاده امام رضا(ع) در حسینیه‌های سطح شهر مشهد از جمله حسینیه سید جمال‌الدین اسدآبادی و امام رضا(ع) اسکان داده و مستقر شده‌اند.

وی همچنین در مورد مکان‌های اسکان زائران پیاده در طول مسیر حرکت به سمت مشهد ابراز کرد: برای این زائران دو استراحتگاه در نیشابور، یک استراحتگاه در فریمان و سه استراحتگاه نیز در مسیر جاده قوچان به مشهد در نظر گرفته شده بود که در کنار آن خدمات دارویی و درمانی توسط گروه خیران در ایستگاه‌ها ارائه می‌شد.

رضایی با بیان اینکه این کاروان‌ها راهپیمایی خود را در زمان‌های متفاوت و بر اساس فاصله شهر خود تا مشهد الرضا(ع) آغاز کرده بودند، ابراز کرد: اما همه این کاروان‌ها با برنامه‌ریزی که انجام دادند شب میلاد امام رضا(ع) در مشهد حضور داشتند و به حرم رضوی مشرف شدند.

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار کرد: اقلام و بسته‌های فرهنگی متنوع همراه با غذای متبرک به زائران پیاده علی ابن موسی الرضا(ع) به همت آستان قدس رضوی در مسیرهای مختلف در طول این دهه اهدا شده است.

وی یادآور شد: مانند سنوات گذشته نیروهای هلال احمر در طول مسیر راهپیمایی زائران پیاده امدادرسان زائران بودند و با عنایت امام رضا(ع) در این مدت و با عنایت این امام بزرگوار و رئوف برای زائران حادثه ناگواری رخ نداد.

captcha