عملیات میمک در کاشمر بازسازی و اجرا شد
کد خبر: 3367158
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
برای نخستین بار در خراسان رضوی؛

عملیات میمک در کاشمر بازسازی و اجرا شد

گروه سیاسی: فرمانده گردان پیاده امام حسین(ع) شهرستان کاشمر از بازسازی و اجرای عملیات عاشورا در منطقه عمومی میمک این شهرستان برای نخستین بار در خراسان رضوی بعد از اتمام جنگ خبر داد.

سرهنگ جواد زاده‌‍‌اکبر، فرمانده گردان پیاده امام حسین (ع) کاشمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه منطقه میمک در سال 59 به تصرف دشمن در آمده بود و بعد از مدت‌ها که در اشغال دشمن بعثی بود کارشناسان جنگ و مسئولان تصمیم گرفتند منطقه اشغال شده را باز پس بگیرند، افزود: عملیات میمک در سال 63 انجام و توسط چند تیپ و لشکر مناطقی که در تصرف دشمن بعثی عراق بود با رمز یا اباعبدالحسین(ع) انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات مناطقی که پوشیده از تپه ماهورها و بلندی‌های مشرف برخاک عراق بود از دست ارتش بعث عراق باز پس گرفته شد، بیان کرد: طرح این رزمایش به مناسبت هفته دفاع مقدس در مساحت ده کیلومتر مربع اجرا می‌شود.

زاده‌اکبر عنوان کرد: ساخت خاکریز به طول حدود یک کیلومتر، راه‌های ارتباطی، خطوط پشتیبانی، ایجاد سنگرهای اجتماعی و انفرادی، میادین مین و امور تاکتیکی از مواردی است که این منطقه را به منطقه عملیاتی عاشورا تشبیه کرده است.

وی با بیان اینکه مجری این رزمایش گردان پیاده امام حسین(ع) شهرستان کاشمر است، درباره زمان و مکان برگزاری رزمایش گفت: این رزمایش از دوم مهرماه بعداز نماز مغرب و عشا آغاز شده است و به مدت پنج شب متوالی، با حضور عموم مردم در پادگان قدس شمال سید مرتضی کاشمر برگزار می‌شود.

فرمانده گردان پیاده امام حسین(ع) کاشمر با اعلام اینکه در این رزمایش از انواع سلاح‌های سبک و نیمه سنگین استفاده شده که با حضور نیروهای بسیجی و گردان امام حسین(ع) برگزار خواهد شد، بیان کرد: بازدید از این رزمایش برای عموم مردم آزاد است و هماهنگی‌های لازم برای سرویس ایاب و ذهاب با شهرداری کاشمر انجام گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه گردان امام حسین(ع) نه تنها برای این رزمایش بلکه برای هر رزمایش، عملیات و هر مأموریت دیگری که به آن ابلاغ شود از آمادگی لازم برخوردار است، افزود: یکی از اصول جنگ سپاه اصل انعطاف پذیری است لذا برای ما فرقی نمی‌کند چه ماموریتی ابلاغ شود زیرا وظیفه ما تنها اطاعات از دستورات است.

captcha