قمه‌زنی باید منتفی شود/ تقدیر از عزاداری پرشور ملت ایران
کد خبر: 3421791
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

قمه‌زنی باید منتفی شود/ تقدیر از عزاداری پرشور ملت ایران

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه اقلیتی ضعیف باید قمه‌زنی را کنار بگذارند از حضور باشکوه و پرشور مردم ایران در عزاداری امام حسین(ع) قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز، 9 آبان در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تقدیر از برگزاری عزاداری پرشور و باشکوه ملت ایران در ایام عزای حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: تنها اقلیت ضعیفی کارهای افراطی انجام دادند که ان‌شاءالله خداوند آنها را هدایت کند تا دست از افراط‌کاری بردارند تا مسائلی از قبیل قمه‌زنی منتفی شود.

وی افزود: از مردم بیدار، هوشیار و عاشق امام حسین(ع) و مبانی ولایت اهل بیت(ع) برای عزاداری‌های پر شور و پرمحتوا باید تشکر کرد. در کنار مرقد مقدس امام حسین(ع) نیز غوغایی به پا بود و میلیون‌ها نفر از کشورهای گوناگون جهان در کربلا حضور پیدا کرده بودند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که عزای امام حسین(ع) هر سال خون تازه‌ای به رگ‌های مکتب اهل بیت(ع) و اسلام به جریان می‌اندازد، اظهار کرد: با این خون تازه اسلام و مسلمانان در برابر دشمنان نفوذناپذیر خواهند شد.

وی ادامه داد: امیدوارم همه مأجور و دارای ذخیره یوم‌المعاد باشند و عزاداری‌های امام حسین(ع) را فراموش نکنند.

captcha