اسلام در برابر بی‌عدالتی در حق زنان ایستاده است
کد خبر: 3453569
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
در نشست مزارشریف عنوان شد؛

اسلام در برابر بی‌عدالتی در حق زنان ایستاده است

شعب خارجی: مولوی عبدالرئوف توانا در نشست مزارشریف افغانستان، گفت: اسلام تنها دینی است که در برابر تمام نابرابری‌ و بی‌عدالتی‌ها در حق زنان جامعه ایستاده و از آن دفاع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، مولوی عبدالرئوف توانا، مسئول کانون فرهنگی شهید استاد عبدالقادر توانا، 25 آبان‌ماه در نشستی که به منظور راه‌های جلوگیری از خشونت بر ضد زنان در شهر مزار شریف افغانستان برگزار شد به بیان سخنانی درباره جایگاه زن در دین مبین اسلام پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اسلام به زن استقلال و حریت بخشیده است، گفت: اسلام به زن استقلال داده و تنها دینی است که در برابر تمام نابرابری‌های زن در جامعه ایستاده و از آن دفاع می‌کند.

مولوی عبدالرئوف توانا گفت: اسلام به زن نگاهی عزت‌بخش دارد. همان‌طور که می‌دانیم حضرت خدیجه(س) نخستین زن و فردی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد؛ در واقع نخستین فردی که از دین دفاع کرد، یک زن بود. همچنین سمیه اولین زن شهید در راه اسلام بود.

مسئول کانون فرهنگی شهید استاد عبدالقادر توانا اظهار کرد: غربی‌ها از زن به‌عنوان موجودی ابزاری استفاده می‌کنند، زن نه در اروپا و نه در آمریکا از کرامت و حیثیت سالم انسانی برخوردار نیست. ما باید در برابر جنایتاتی که نسبت به زنان صورت می‌گیرد، چشمان‌مان را باز کرده و با آن مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه زمانی زنان در امنیت کامل زندگی می‌کنند که کشورمان از محیطی امن برخوردار باشد، عنوان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که امروز زنان افغان را تهدید می‌کند، فقر و بی‌امنیتی است که تنها راه چاره این مسائل داشتن استقلال، آزادی و زعامتی سلیم در افغانستان است و همه در تحقق این امر باید بکوشند.

مولوی عبدالرئوف توانا افزود: متأسفانه امروز برخی آگاهانه و ناآگاهانه با عملکرد جنایت‌کارانه خود تیشه به ریشه دین می‌زنند و سعی می‌کنند چهره بر حق اسلام را در جهان مخدوش کنند.

مسئول کانون فرهنگی شهید استاد عبدالقادر توانا برخی از عملکردهای جامعه مدنی افغانستان را خلاف فرهنگ اسلام دانست و گفت: جامعه مدنی با اسلام در تضاد نیست، اما گاهی اوقات از جانب برخی از افراد حرکت‌هایی مخالف دین اسلام صورت می‌گیرد که در جامعه ما قابل قبول نیست.

captcha