مباحثه «الگوی اسلامی-ایرانی تولید علم و فناوری» برگزار شد
کد خبر: 3456713
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان؛

مباحثه «الگوی اسلامی-ایرانی تولید علم و فناوری» برگزار شد

گروه دانشگاه: مباحثه علمی «الگوی اسلامی-ایرانی تولید علم و فناوری» با حضور مهندس حسن کی‌ارسلان در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مباحثه علمی الگوی اسلامی ایرانی تولید علم و فناوری به همت مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم و با حضور حسن کی‌ارسلان، عضو سابق هیئت علمی جهاد دانشگاهی و مدیرکل اسبق دفتر همکاری علمی و بین‌المللی جهاددانشگاهی برگزار شد.
در آغاز این مباحثه علمی، هادی بختیاری، مدیر مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآنی، گفت: هدف از این جلسات گفت‌وگو درباره فعالیت علمی توسط اعضا و نقد و بررسی فعالیت‌های انجام شده است. در این جلسات ما به کمک گفت‌وگوی علمی به خلق ایده‌های جدید خواهیم رسید که بتوانیم از آن در کار پژوهشی استفاده کنیم.


در ادامه برنامه کی‌ارسلان، گفت: جهاد دانشگاهی دارای الگوی خاصی در تولید علم و فناوری است. رسالت جهاد به عنوان نهادی که پس از انقلاب اسلامی متولد شده است، اجرای کامل زنجیره فناوری در تعدادی از زمینه‌های استراتزیک مورد نیاز جامعه اسلامی و تربیت جهادگران توانا در امور مورد ذکر است و این مساله ریشه در عملکرد غالب و اساسنامه این سازمان دارد.

اصول جهاد دانشگاهی
وی ادامه داد: جهاد سه اصل دارد که برای ادامه حیات آن ضروری است. اول اجرای عملی زنجیره فناوری از آغاز تا انتها یا ایده تا محصول است و دوم آموزش و پروش نیروی انسانی شایسته جهاد با درجاتی از فرهنگ جهادی است که عبارت است از آرمانگری، جهادگری، انقلابی بودن، ایمان، پژوهش و مساله محوری نهادگرایی، سازمان محوری و ...


کی‌ارسلان با بیان اینکه اصل سوم حهاد ساختارسازی و توسعه سازمان‌های جهادی است، گفت: یک سازمان جهادی باید خودگردان، منعطف، نوآور، هدفمند، متمرکز بر نیازهای جامعه، کم تشریفات، با هویت اسلامی، عملکرد فرادستگاهی و فراجناحی باشد.

در ادامه اعضا حاضر در جلسه به بحث پیرامون موضوعات مطروحه پرداختند و کی‌ارسلان به پرسش‌های حضار پاسخ داد.

captcha