روند شتاب علمی کشور در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع بررسی شد
کد خبر: 3456928
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

روند شتاب علمی کشور در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع بررسی شد

گروه دانشگاه: هفتادمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، سه‌شنبه ۳آذرماه به ریاست مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، منصور کبگانیان، دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به بررسی روند پیشرفت علمی کشور در این جلسه گفت: بعد از آن که کشورمان از نظر شتاب تولید علم در رتبه نخست جهان قرار گرفت و انتظار می‌رفت که این روند همچنان ادامه پیدا کند اما متاسفانه شاهد کاهش این روند هستیم.
وی افزود:  با توجه به حساسیت موضوع گزارشی در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی تهیه و امروز ارائه شد و مقرر گردید بعد از تنقیح و تلفیق آمارهای دیگر در این زمینه، گزارش در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رصد و پایش مستمر و دقیق تغییرات در حجم و سرعت تولیدات علمی و همچنین شتاب علمی کشور از وظایف ذاتی این ستاد است که این کار با دقت دنبال می‌شود.
کبگانیان افزود: موضوع «آئین‌نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها» و بررسی فرآیند ابلاغ این آئین نامه دستور بعدی جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بود که به آن پرداخته شد.

captcha