شأن فعالان قرآنی حضور مسئولان ارشد در همایش تجلیل از خادمان را می‌طلبید
کد خبر: 3470521
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
رحیم قربانی:

شأن فعالان قرآنی حضور مسئولان ارشد در همایش تجلیل از خادمان را می‌طلبید

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دارالقرآن بسیج گفت:‌ جایگاه و منزلت خادمان قرآن حضور مسئولان ارشد را به هنگام تجلیل از خادمان قرآن کریم می‌طلبد.

رحیم قربانی، رئیس دارالقرآن بسیج کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد مراسم تجلیل از خادمان قرآن که اعلام شده است بدون حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، گفت: فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، عقب‌‌گرد زیادی داشته است که جای بحث دارد.
وی با بیان اینکه پیشنهاد من این است که مدعوین به این مراسم با عدم حضور خود آن را تحریم کنند، افزود: به نظر می‌رسد که شأن جامعه قرآنی در حدی باشد که رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، دقایقی از وقت خود را به شنیدن حرف‌های جامعه قرآنی و خادمان قرآنی اختصاص دهند.
قربانی خاطرنشان کرد: در خیلی از جلسات و همایش‌های کشور که در کمترین سطح است و نیازی به حضور بالاترین مقام اجرای کشور نیست، اما حضور پیدا می‌کنند. با اینکه در مراسم تجلیل از خادمان قرآن تأخیر زیادی به وجود آمد و این تأخیر نیز برای حضور رئیس جمهور در مراسم بود اما سرانجام بدون حضور ایشان برگزار می‌‌شود.
وی عنوان کرد: بهتر بود با وجود این همه تأخیر فرصت دیگری برای حضور رئیس‌جمهور در نظر گرفته می‌شد و زمان خاصی هماهنگ می‌شد تا این مراسم با حضور بالاترین مقام اجرایی کشور برگزار شود.
قربانی با بیان اینکه جامعه قرآنی و خادمان قرآنی لزومی نمی‌بینند که به چنین شکلی تجلیل شوند،‌ یادآور شد: تنها چنین حضورها و تشویق‌هایی برای انگیزه دادن به جوان‌ترها است. این ارزش‌گذاری برای جوانترها و دلگرم کننده برای پیشکسوتان است البته کسی که وارد وادی قرآن می‌شود، چشم‌داشتی نسبت به توجه مسئولان و تجلیل ندارد.
وی افزود: این مقامات هستند که به چنین مواردی نیاز دارند و با حضور خودشان به چنین رویدادهایی ارزش می‌دهند تا جریان‌سازی قرآنی خاصی برای گرایش بیشتر به فعالیت‌هایی از این دست گسترش دهند. وقتی جامعه قرآنی ببینند چنین اتفاقی نمی‌افتد، خیلی نیاز به برگزاری چنین جلسه‌ای وجود ندارد.
captcha