پیگیری سرنوشت صندوق حمایت از فعالان قرآنی
کد خبر: 3478553
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
در ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن انجام می‌شود؛

پیگیری سرنوشت صندوق حمایت از فعالان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: در جلسه پیش‌روی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران پیگیری‌های لازم برای آغاز به کار صندوق حمایت از فعالان قرآنی از سال 95 انجام می‌شود.

داود تک‌فلاح، مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران که سه‌شنبه، 11 اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این جلسه پیرامون چارچوب برنامه‌های سال آینده ستاد بحث و تبادل‌نظر صورت می‌گیرد.
وی افزود: برنامه‌هایی که در اولویت کار ستاد در سال 95 خواهد بود در جلسه پیش‌رو مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا برنامه ستاد برای سال آینده از هم‌اکنون مشخص شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیگیری موارد مطرح شده انجام شود.
تک‌فلاح افزود: همچنین در جلسه گذشته ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن، با توجه به اتفاقات و وقایعی که امسال برای برخی قرآنیان رخ داده از جمله؛ شهادت پنج عضو کاروان قرآنی در حادثه منا و جان باختن مرحوم حمیدرضا عباسی، از قاریان استان خراسان رضوی در سانحه تصادف، بحث حمایت از قرآنیان مطرح شده تا در صورت بروز وقایع و اتفاقاتی برای قاریان، حافظان، اساتید و فعالان قرآنی، حمایت‌هایی از این عزیزان و خانواده‌های آنها صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در جلسه گذشته ستاد پیشنهاد شد چارچوبی برای حمایت ویژه از قاریان قرآن پیش‌بینی شود، عنوان کرد: در این جلسه مطرح شد که صندوق حمایت از فعالان قرآنی در وزارت ارشاد به تصویب رسیده است اما به‌دلیل عدم تأمین اعتبارات بر روی زمین مانده و هنوز کار خود را آغاز نکرده است.
مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن ادامه داد: بنا شد در جلسه پیش‌رو تصمیم‌گیری جدی پیرامون آغاز فعالیت صندوق حمایت از فعالان قرآنی صورت گیرد تا این صندوق فعالیت خود را از سال آینده آغاز کند؛ البته برای اینکه این اتفاق بیفتد باید مقدماتی فراهم شود و پیگیری‌هایی صورت گیرد که این پیگیری‌ها به‌زودی انجام خواهد شد.  
تک‌فلاح در ادامه گفت: بیمه نخبگان قرآنی، حوادث غیرمترقبه و... از جمله مواردی هستند که باید از طریق صندوق حمایت از فعالان قرآنی دنبال شود و از این طریق حمایت‌های لازم از اساتید و نخبگان قرآنی انجام شود.
captcha