مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله خوانساری برگزار شد
کد خبر: 3481329
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله خوانساری برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید محمد باقر خوانساری از اساتید حوزه، شب گذشته، 16 اسفند با حضور مراجع عظام و علما، در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، مراسم بزرگداشت مرحوم  آیت‌الله خوانساری از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه  شب گذشته در مسجد اعظم قم با حضور آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، شبیری زنجانی و علوی گرکانی برگزار شد.

همچنین در این مراسم آیات ابراهیم امینی، علوی بروجردی، مرتضی مقتدایی، محمدجواد فاضل لنکرانی،‌ غروی، حجج اسلام سیدجواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی، احمد فرخ‌فال، سیدحسن خمینی و سیدمهدی صادقی، استاندار قم حضور داشتند.

گفتنی است سخنران این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی بود که در سخنانی به ذکر فضایل و ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله محمدتقی خوانساری و فرزند محرومش پرداخت.

وی گفت: حوزه علمیه می‌تواند کنگره و بزرگداشتی را به یاد این مراجع عظام برگزار کند؛ امروزه بسیاری از طلاب ما اطلاع زیادی از این گونه شخصیت‌ها از جمله آیت‌الله خوانساری ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی اظهار کرد: امروزه طلاب جوان ما باید الگوی خود را از این چنین بزرگانی بگیرند؛ امام راحل و آیت‌الله العظمی اراکی از جذبه‌های معنوی و عرفانی این مرد بزرگ سخن می‌گفتند؛ امام راحل در تشییع جنازه آیت‌الله محمدتقی خوانساری به حدی گریه می‌کردند که شانه‌های ایشان به شدت تکان می‌خورد.

captcha