جلسه 78 شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور برگزار شد
کد خبر: 3481963
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲

جلسه 78 شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور برگزار شد

گروه دانشگاه: هفتاد و هشتمین جلسه شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور، امروز 18 اسفندماه در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

جلسه 78 شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور برگزار شد


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، هفتاد و هشتمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، امروز 18 اسفندماه در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

منصور کبکانیان، دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، در پایان این جلسه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز آخرین جلسه این ستاد در سال 1394بود؛ اعضا در این جلسه به بررسی موارد باقی مانده سند توسعه جامع دریایی کشور پرداختند.

وی گفت: حداقل 18 دستگاه مهم و موثر در حوزه دریا در این سند نقش دارند که شامل مجموعه‌های اقتصادی، گردشگری امنیتی و دفاعی و مجموعه زیست محیطی در آن نقش دارند.

کبکانیان با اشاره به ضرورت وجود سندی جامع وکامل در این مورد، افزود: 17 راهبرد از این سند در جلسه گذشته تصویب شده بود که در ذیل این 17 راهبرد 120 اقدام ملی انجام شده است، البته تعدادی از این اقدامات ملی جلسه قبل به پایان رسیده بود و امروز این بخش از سند کامل شد.

وی در باره ساز و کار اجرایی شدن سند، گفت: ساختاری که در این جلسه پیشنهاد و تصویب شد قرار است با هماهنگی ریاست جمهور نهایی شود و ستادی در این رابطه تشکیل شود که تمام دستگاه ها، وزارت خانه ها، معاونین رئیس جمهور، کمیسیون های مجلس، نمایندگان ستادهای کل نیروهای مسلح در آن حضور داشته باشند.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: ریاست ستاد بر عهده رییس جمهور خواهد بود و در صورتی که اجرا شدن آن با مشکل مواجه شود ریاست ستاد با معاون اول رئیس جمهور است.

کبکانیان ضمن اعلام اینکه نام این ستاد، ستاد توسعه دریایی است تصدیق کرد: نایب رئیس ستاد معاون علمی فناوری رئیس جمهور است و دلیل آن این است که توسعه حوزه دریا توسعه ای دانش بنیان براساس اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: دبیر و محل دبیرخانه با هماهنگی نایب رئیس و رئیس ستاد تعیین و اعلام می شود. وزرایی که در این سند حضور داشتند شامل وزیران راه، صنعت، علوم، جهاد کشاورزی، نماینده سازمان مدیریت، رئیس سازمان محیط زیست و رؤسای کمیسیون های مجلس که عندالزوم با حق رای حضور خواهند داشت.

کبکانیان خاطر نشان کرد: امروز این سند به پایان رسید و پیشنهاداتی که تا یک هفته آینده از سوی اعضای ستاد می رسد طی کارگروهی نهایی می شود و در سال آینده در نوبت تصویب دو هفته ای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می گیرد سند پیوست فناوری در دستور بوده است که به جلسه امروز نرسیده است؛ اولین جلسه سال جاری سند پیوست فناوری بررسی می شود.

captcha