برپایی ورکشاپ نقاشیخط ویژه بیش از 3000 دانش آموز تهرانی در «نگار مکتب خانه»
کد خبر: 3483524
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

برپایی ورکشاپ نقاشیخط ویژه بیش از 3000 دانش آموز تهرانی در «نگار مکتب خانه»

گروه هنر: دو ماه پایانی سال 94 نمایشگاه دائمی آثار هنری نگار مکتب خانه میزبان چهره‌های مشهور سیاسی، فرهنگی، طلاب و بیش از سه هزار دانش آموز تهرانی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی موسسه کتاب‌شهر ایران، از ابتدای بهمن تا به امروز علاوه بر بازدید بیش از سه هزار دانش ‌آموز تهرانی، چهره­‌های مشهوری چون حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری، حجت‌الاسلام محمدی نیک­ری شهری، رضا کیانیان، بازیگر برجسته سینما، سید علی موسوی گرمارودی، شاعر پیشکسوت، صدها قاری، طلاب حوزه علمیه و هزاران خانواده تاکسیران از نگار مکتب­‌خانه بازدید کرده­‌اند.

از ابتدای افتتاح نمایشگاه نگار مکتب خانه، بیش از سه هزار دانش آموز تهرانی با پیوستن به کمپین گالری گردی کتابشهر ایران، در ورکشاپ نقاشی‌خط به هنرمندی محمد سعید نقاشیان نیز شرکت کردند.

نقاشیان در حاشیه این ورکشاپ با اشاره به مشارکت دانش­‌آموزان در اجرای زنده آثار هنری گفت: اوایل با تردید این پیشنهاد را پذیرفتم، چرا که ارتباط با دانش آموزانی که آشنایی کافی با هنر نقاشی‌خط ندارند، کاری دشوار است، حتی به مدیران نمایشگاه گفتم به جای دعوت از ما هنرمندان بهتر است از عمو پورنگ و خاله شادونه دعوت کنید، اما به مرور که علاقه دانش­‌آموزان و مشارکت آنها را دیدم هیجان­‌زده و علاقمند شدم.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه و ورکشاپ نقاشی‌خط برای دانش­‌آموزان را کشف به موقع بارقه­‌های هنری در هنرجویان علاقمند خواند و افزود: اگر در ابتدای راه استعدادهای هنری دانش­‌آموزان کشف شود، هنر جز لاینفکی از زندگی آنان می­‌شود و در آینده خطی و مشی زندگی آنها را مشخص می­‌کند، این قبیل نمایشگاه­‌ها جرقه­‌هایی در ذهن مخاطب خردسال است، از این رو «نگار مکتب خانه» اتفاق خوبی در فضای هنری کشور است، البته باید توجه داشت که با یک گل بهار نمی­‌شود.

این هنرمند که تاکنون نمایشگاه­‌های زیادی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است، فضای آموزش هنر در مدارس را نامطلوب خواند و اظهار کرد: مدارس کشور باید با الگوبرداری از تجربه هنرستان­‌ها، مدرسانی هنرمند را استخدام کنند که علاوه بر استعداد ذاتی هنری، شیوه­‌های اکتسابی تدریس را هم به خوبی فرا گرفته­‌اند چرا که معلمی خود هنر بزرگی است.

نقاشیان با بیان اینکه ترویج استفاده از آثار هنری، یادگیری و تشخیص به موقع استعدادهای هنری یکی از نیازهای اساسی هنر تجسمی ایران است، تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان که خلاقیت­‌های هنری دارند، پس از تحصیل در فضاهای خشک مثل ریاضی و مهندسی، با تاخیر به علایق و استعداد هنری خود پی می­‌برند، در چنین فضایی فرهنگ­سازی برای خرید آثار هنری در جامعه و برنامه‌ریزی درست کمک بسزایی به خودشناسی و خودباوری دانش‌آموزان است.

این نمایشگاه دائمی آثار هنری با عنوان ابداعي نگار مکتب خانه  (schoollery)چندی پیش به همت کتاب‌شهر ایران و مجتمع سرچشمه افتتاح شد.

در این نمایشگاه بیش از 110 اثر از 24 هنرمند مشهور و صاحب نام کشور همچون نصرالله افجه­‌ای، جلیل رسولی، محمدعلی ترقی­‌جاه، احمد وثوق احمدی، هادی روشن ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علی‌رضا محبی، حمید غبرانژاد، محمد جوادزاده، محمود زنده رودی، شمس الدین غازی، عطاالله ذی نوري، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمد سعید نقاشیان به نمایش در آمده است و هر ماه آثار هنری جدیدی جایگزین تابلوهای قبلی می­‌شوند.

نمایشگاه نگار مکتب‌خانه، همه روزه (شنبه تا چهارشنبه) از ساعت 8 تا 18 به نشانی میدان بهارستان نرسیده به چهار راه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی پذیرای علاقمندان و دانش آموزان است.

علاقمندان برای دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره این نمایشگاه می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی موسسه کتابشهر ایران به نشانی www.ketabshahr.com  مراجعه کنند.

captcha