تمجید فلسطینی‌ها از قطعنامه یونسکو درباره مسجدالاقصی
کد خبر: 3490479
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

تمجید فلسطینی‌ها از قطعنامه یونسکو درباره مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: گروه‌های فلسطینی از مخالفت یونسکو با درخواست رژیم صهیونیستی برای تغییر نام مسجدالاقصی به «جبل الهیکل» استقبال کردند و آن را سرآغازی برای پیگیری جنایات اسرائیل در محافل بین‌المللی دانستند.


بیانیه یونسکو آغاز پیگیری بین‌المللی جنایت‌های صهونیستی در قدس است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الجزیرة»، سازمان علمی فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو)، با صدور قطعنامه‌ای درخواست رژیم صهیونیستی برای تغییر نام مسجدالاقصی به «جبل الهیکل» را رد کرد.

این سازمان با رأی اکثریت 33 کشور، مخالفت شش کشور و رأی ممتنع 17 کشور با به کارگیری اصطلاح مسجدالاقصی و رد اصطلاح «جبل الهیکل» موافقت کرد.

در همین رابطه، دولت تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم سازمان  یونسکو در مخالفت با استفاده از اصطلاح صهیونیستی «جبل الهیکل» برای «مسجدالاقصی» که نامی عربی ـ اسلامی است،‌ استقبال کرد.

«یوسف المحمود»، سخنگوی رسمی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین با استقبال از این قطعنامه یونسکو بیان کرد: «این قطعنامه بیانگر این است که جهان بر اقدامات رژیم صهیونیستی در ساختن تاریخ جعلی برای خود و هدف قراردادن میراث عربی و مقدسات مسلمانان و مسیحیان در بیت‌المقدس آگاه است».

المحمود در ادامه، اقدام فوری سازمان یونسکو برای توقف تجاوزات صهیونیست‌ها در قدس و تسریع در اجرای قطعنامه‌های سازمان در این زمینه را خواستار شد.

همچنین، جنبش آزادی‌بخش میهنی فلسطین(فتح) با صدور بیانیه‌ای از تمامی سطوح دیپلماتیک خواست که از نام‌های واقعی برای اماکن تاریخی و دینی فلسطین استفاده کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز با صدور بیانیه‌ای، قطعنامه سازمان یونسکو را عادلانه توصیف و ابراز امیدواری کرد که این قطعنامه مقدمه‌ای برای پیگیری جنایات اسرائیل ضد مقدسات در محافل بین‌المللی دانست.

«ایرینا بوکووا»، مدیرکل یونسکو روز دوشنبه، 30 فروردین‌ماه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قدس سرزمین مقدس و متعلق به ادیان توحیدی(اسلام، مسیحیت و یهودیت) است و همچنین، مکانی برای گفت‌وگو میان پیروان این سه دین است و انجام هر اقدامی که به وحدت و اصالت این شهر خلل وارد کند، جایز نیست.

captcha