نمایندگان مجلس دهم با الهام از آموزه‌های دینی راه افزایش اقتدار ملی را هموار کنند
کد خبر: 3493596
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

نمایندگان مجلس دهم با الهام از آموزه‌های دینی راه افزایش اقتدار ملی را هموار کنند

گروه سیاسی: نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: منتخبان ملت در مجلس دهم با الهام از آموزه‌های دینی و بر محور علم و دانش و عقلانیت راه را برای خلق اقتصاد مقاومتی جهت افزایش اقتدار ملی هموار کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی امروز، یک‌شنبه، 12 اردیبهشت‌ماه، در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به پایان یافتن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انجام شایسته انتخابات دوره دهم مجلس با مشارکت گسترده ملت عزیز و بزرگوار را محضر رهبر معظم و عالی‌قدر انقلاب اسلامی، همکاران، نمایندگان منتخب ملت در دوره دهم مجلس و آحاد ملت عزیز و بزرگوار تبریک عرض می‌کنم.

وی افرود: امیدوارم مجلس دهم با ترکیب شکل‌گرفته نماد عقلانیت و تعامل شایسته نیروهای انقلاب و جریان‌های سیاسی درون نظام در زیر چتر گسترده رهبری معظم و عالی‌قدر انقلاب در راستای افزایش اقتدار ملی باشند.

ابوترابی‌فرد گفت: منتخبان ملت در مجلس دهم با الهام از آموزه‌های دینی و بر محور علم و دانش و عقلانیت راه را برای خلق اقتصاد مقاومتی جهت افزایش اقتدار ملی هموار کنند.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز کارگر گفت: این روز  را خدمت جامعه کارگران و نیروهای پرتوانی که دیروز در سنگر دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند و با تقدیم شهدای عالی‌قدر و جانبازان و آزادگان راه را برای پیروزی ملت ایران هموار کردند و امروز در سنگر کار و تلاش راه را برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی هموار می‌کنند، تبریک می‌گویم.

وی گفت: امیدوارم قوای سه‌گانه از تمام ظرفیت‌های خود برای پاسداشت و گرامی‌داشت منزلت و مقام و جایگاه ویژه و برجسته و ممتاز جامعه کارگری کشور استفاده کنند و با شکل‌گیری یک اقتصاد مبتنی بر تولید دانایی‌محور و خلق اقتصاد مقاومتی شاهد تکریم شایسته از شخصیت کارگران کشور باشیم.

منتخب مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و روز معلم گفت: شهید مطهری نماد تعلیم و تربیت در این کشور انقلابی و اسلامی است؛ شخصیت این عالم فرزانه می‌تواند راه را برای تربیت انسان‌هایی در تراز قرآن و عترت و مبتنی بر آموزه‌های دینی به عنوان معلم راستین جامعه اسلامی هموار کند.

ابو‌ترابی‌فرد افزود: علم و عالم و معلم در آموزه‌های اسلامی از جایگاه و منزلت ویژه و استثنایی برخوردار است و خداوند ویژگی برجسته انسان را ظرفیت فراگیری علم و دانش می‌داند و پیامبر الهی، حضرت آدم (ع) به دلیل آنکه در قله علم و دانش قرار گرفته، مسجود ملائکه می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش و علم و معرفت ملاک ارزش و تعالی انسان است، اظهار کرد: امیرالمؤمنین، امام علی(ع) در خطبه متقین در توصیف انسان‌های تربیت‌یافته در مکتب قرآن و پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت(ع) بارها بر مقوله علم تأکید می‌کنند و می‌فرمایند، «از برجسته‌ترین ویژگی‌های متقین آن است که گوش‌های خود را وقف بهترین دانش و علم، دانشی که برای دنیا و آخرت آنان و رسیدن به سعادت نافع است، می‌کنند» و شهید مطهری به واقع از مصادیق بارز این حقیقت بود؛ چرا که خود را برای تحصیل دانش و فهم معارف و تبیین آن وقف کرد.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام علی(ع) در فراز دیگری از این خطبه می‌فرمایند: «متقین در دل شب‌ها بر پای خود ایستاده‌اند و آیات قرآن را جزء به جزء با دقت تلاوت می‌کنند»؛ تلاوت آیات قرآن یعنی نشستن در مدرسه قرآن و تعلیم و تربیت و فراگرفتن دانش؛ لذا این انسان‌های نورانی به نور قرآن و نورانی به نور معارف دین به عنوان انسان‌های دانشمند و خویشتندار در جامعه حضور دارند و با دانش و علم و معرفت قدم برمی‌د‌ارند و تصمیم می‌گیرند و مدیریت می‌کنند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: شهید مطهری نمونه این کلام امام علی(ع) بود و اگر در دل شب، قلب نورانی او به انوار پرفروغ قرآن منور نمی‌شد و جانش لبریز از معارف قرآن و عترت نبود، در جامعه اسلامی ما نمی‌توانست به عنوان شخصیت طراز اول در تربیت انسان‌ها ایفای نقش کند و همه آثار ماندگار او مورد تأیید شخصیتی همچون امام بزرگوار باشد.

وی به فراز دیگری از خطبه متقین امام علی(ع) پرداخت و گفت: بر اساس این خطبه یکی دیگر از ویژگی‌های متقین آن است که در دین خویش ثابت قدم و استوار هستند؛ نرم خوی و هوشیار هستند و ایمان استوار جان آنها را زینت بخشیده است و بالاخره در دریافت دانش و علم حریص هستند و دانش را با حلم گره زده‌اند.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انسان‌های تربیت یافته در مدرسه دین با همه وجود در راه دریافت دانش و علم و معارف و انتقال آن به جامعه حرکت می‌کنند و شهید مطهری نماد حرص در دریافت معارف و علوم بود؛ یک انسان خویشتندار عالم و عارف و وارسته.

وی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی باید در تربیت انسان‌های عالم آراسته به علم و معرفت گوی سبقت را از دیگر جوامع بشری برباید، گفت: ما باید در مرز علم و دانش حرکت کنیم و در پرتوی علم راه را برای اقتصاد دانش‌بنیان هموار کنیم.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود به اقدام اخیر آمریکا در سرقت اموال جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: اقدامات اخیر دادگاه‌های داخلی آمریکا در صدور آرای بی‌پایه، بی‌منطق و غیر اصولی علیه دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله رأی اخیر برای مصادره یک و هشت دهم میلیارد دلار دارایی بانک مرکزی، به راستی تهدیدی جدی علیه نظم و حقوق بین‌الملل است.

ابوترابی‌فرد افزود: کنگره آمریکا به همراه دیگر قوای این کشور گمان می‌کنند در عصر حجر زندگی می‌کنند و می‌توانند با تکیه بر قدرت نظامی خود منافع ملت‌‌ها را به نفع منافع نامشروع خود مصادره کنند.

وی تصریح کرد: روند رسیدگی قضایی که به صدور این حکم خارج از همه ضوابط و مقررات بین‌المللی انجامید، در همه مراحل جعلی و ساختگی و غیر مستند و به وضوح در حکم یک اقدام متخلفانه بین‌المللی است و ملت بزرگ ایران در برابر این اقدام کنگره و مسئولان آمریکا با همه قدرت خواهد ایستاد.

منتخب مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران از تمام ظرفیت‌های خود برای استیفای حقوق ملت ایران استفاده خواهند کرد، گفت: رژیم آمریکا بداند همانگونه که در همه عرصه‌های تقابل با جمهوری اسلامی طعم تلخ شکست را چشیده، در این عرصه نیز شکست تلخی را تجربه خواهد کرد و ملت ایران حقوق خود را به زیباترین شکل ممکن استیفا خواهد کرد.

captcha