نظام اندیشه دینی بررسی می‌شود
کد خبر: 3509485
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
توسط مدیران حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان؛

نظام اندیشه دینی بررسی می‌شود

گروه دانشگاه: مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با اعلام خبر برگزاری دوره آموزش تخصصی مدیران حوزه‌، گفت: مدیران حوزه‌ به مدت 10 روز به بررسی سیره تربیتی اسلام و پیامبران، نظام اندیشه دینی، دانشگاه اسلامی و... می‌پردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، از برگزاری دوره آموزش تخصصی مدیران حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان خبر داد و گفت: این دوره از پنجم تا پانزدهم تیرماه در مشهد مقدس و در جوار حضرت رضا(ع) برگزار خواهد شد.
وی افزود: این دوره در ادامه نشست‌های تخصصی که حوزه برای مدیران خود در سطح کشور و مربیانی که در حوزه مشغول به خدمت هستند برگزار می‌کند، برپا خواهد شد که رویکرد اصلی‌اش رویکرد تربیتی و تفسیری تلقی می‌شود.
حریزاوی بیان کرد: مدیران ما در طول 10 روز در محضر یکی از اساتید فرزانه و مفسر قرآن حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی به بررسی سیره تربیتی اسلام و پیامبران می‌‌پردازند و برای انجام وظیفه خودشان در سطح دانشگاه‌های کشور آماده می‌شوند.
بحث درباره دانشگاه اسلامی و نظام اندیشه دینی
وی ادامه داد: در کنار آن، در رابطه با یکسری مباحث مرتبط با هویت طلبگی و ابعاد اسلام ناب که جزء درس‌های حوزه است و نظام اندیشه دینی شامل مسئله علم دینی، فلسفه اسلامی، معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی و مسئله دانشگاه اسلامی با حضور بعضی دیگر از اساتید مثل حجت‌الاسلام والمسلمین فرهانی به بحث می‌نشینند.
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیان کرد: این دوره با هزینه شخصی مدیران و حمایت یکی از مراجع معظم تقلید برگزار می‌شود تا در وضعیت مشکلات مالی که برای نهادهای فرهنگی پدید آمده ان‌شاءالله هزینه‌ای به بیت‌‌المال تحمیل نمی‌شود.
لیلا شرف
captcha