کمک شهروند مسیحی به روشندل فلسطینی برای اقامه نماز
کد خبر: 3520207
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

کمک شهروند مسیحی به روشندل فلسطینی برای اقامه نماز

گروه بین‌الملل: «کمال ترزی»، شهروند مسیحی فلسطینی در نوار غزه است که همه روزه به دوست مسلمان روشندل خود کمک می‌کند تا نمازهای یومیه را در مسجد به صورت جماعت اقامه کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الامارات الیوم»، عابران خیابان بیمارستان «الشفاء» در غرب شهر غزه هر روز فردی را مشاهده می‌کنند که پس از پایان هر وعده از نمازهای یومیه در مقابل مسجد «البورنو» این منطقه می‌ایستد و به دوست روشندل خود را برای رفتن به منزل کمک می‌کند.

«حاتم خریس»، پزشک روشندل فلسطینی در غرب شهر غزه است که به کمک دوست مسیحی خود(کمال ترزی)، نمازهای یومیه را در مسجد «البورنو» در نزدیکی بیمارستان «الشفاء» غزه اقامه می‌کند.

کمال ترزی در این باره می‌گوید: «حدود 15 سال است که دوستی قوی بین من و دکتر خریس وجود دارد و حتی یک روز هم از او جدا نشده‌ام و در لحظات شادی و درد با او زندگی کرده‌ام، و گویی که او برادر من است».

وی افزود: «دکتر خریس از خردسالی عادت به اقامه نماز جماعت در مساجد داشت، اما بعد از این که از حدود 5 سال پیش بینایی خود را از دست داد، دیگر قادر به انجام این کار نبود و هنگامی که اذان می‌گفت، شروع به گریه‌کردن می‌کرد، بنابراین تصمیم گرفتم تا او را برای بردن به مسجد و ادای نماز جماعت کمک کنم».

ترزی گفت: «اگر کارشناسان چشم‌پزشکی این اطمینان را بدهند که عملیات کاشت چشم 100 درصد موفق خواهد بود، من این آمادگی را دارم که یکی از چشمانم را به این دوستم هدیه بدهم تا وی نیز ببیند».

کمک شهروند مسیحی به روشندل فلسطینی برای اقامه نماز در مسجد

حاتم خریس، پزشک روشندل مسلمان فلسطینی حدود 5 سال پیش بینایی خود را از دست دارد و همه روزه در موعد نماز درب خانه خود می‌ایستد تا دوست مسیحیش او را برای ادای نماز جماعت به مساجد ببرد.

کمال ترزی علاوه بر مسجد، این پزشک روشندل مسلمانان را به بازار، ساحل و هر مکان دیگری که وی بخواهد، می‌برد.

کمک شهروند مسیحی به روشندل فلسطینی برای اقامه نماز در مسجد

خریس در این باره می‌گوید: «اخلاص این دوست مسیحی من بازتاب طبیعی وضعیت دوستی و برادری حاکم در نوار غزه صرف‌نظر از دین است».

وی افزود: «فلسطینی مسیحی نمی‌تواند خود را از واقعیتی که هر شهروند در غزه با آن زندگی می‌کند، دور نگه دارد، به‌ویژه در سایه بحران‌های مادی و معیشتی که هیچ تفاوتی میان مسلمان و مسیحی قائل نیست».

کمک شهروند مسیحی به روشندل فلسطینی برای اقامه نماز در مسجد
captcha