ثبت‌نام کاروان‌های زائران پیاده آغاز شد/ 240 محل اسکان پذیرای زائران رضوی
کد خبر: 3532055
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
رضایی خبر داد:

ثبت‌نام کاروان‌های زائران پیاده آغاز شد/ 240 محل اسکان پذیرای زائران رضوی

گروه اجتماعی: سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حضرت رضا(ع) با اعلام این خبر که ثبت‌نام از کاروان‌های زائران پیاده رضوی آغاز شده است، از افزایش محل‌های اسکان در نظر گرفته شده برای این زائران به 240 محل و ظرفیت 110 هزار نفر نسبت به سال گذشته خبر داد.

حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حضرت رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به آغاز ثبت‌نام از کاروان‌های زائران پیاده حرم مطهر رضوی، ابراز کرد: امسال با توجه به افزایش کاروان‌های زیارتی، تعداد محل‌های اسکان به 240 مورد با ظرفیت 110 هزار نفر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: از این تعداد محل اسکان در مشهد، 108 باب مدرسه توسط آموزش و پرورش، 60 باب مکان به همت هیئات مذهبی و بقیه محل‌ها نیز حسینیه‌ها و مکان‌های شخصی است که در همین راستا تأمین می‌شود.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) همچنین افزود: این محل‌ها از هفتم تا دهم آذرماه مصادف با 27 الی 30 ماه صفر در اختیار کاروان‌هایی که پیش‌بینی اسکان در مشهد را نکرده‌اند، قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه در جلسات هماهنگی برگزار شده در استانداری، کار خدمت‌رسانی در دو بخش جاده‌ای و داخل شهر برنامه‌ریزی شده است، گفت: سازمان‌های مربوطه، مؤسسات مردم‌نهاد، هیئات مذهبی و خدمه آستان قدس رضوی از هم‌اکنون، فعالیت خود را برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران پیاده امام هشتم(ع) آغاز کرده‌اند.
رضایی بیان کرد: گسترش فضای استراحت، ایجاد ایستگاه‌های جدید خدمات رفاهی و درمانی در جاده‌های منتهی به مشهد در شش محور و توسعه خدمات داخل شهری از دیگر برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته طی ماه گذشته برای این موضوع به شمار می‌رود.
وی در ادامه با اشاره به خدماتی که در سال 94 به زائران پیاده رضوی ارائه شد، ابراز کرد: سال گذشته 108 محل اسکان در پنج منطقه نزدیک به حرم مطهر رضوی با ظرفیت 70 هزار نفر در اختیار زائران قرار گرفت.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اضافه کرد: همچنین 268 هزار زائر از شش محور ورودی به مشهد از خدمات رایگان 250 ایستگاه صلواتی برون‌شهری و 180 محل اسکان دورن‌شهری بهره‌مند شدند.
وی جهت ارائه خدمات بهتر به کاروان‌های پیاده‌ای که برای ایام پایانی ماه صفر به مشهد مقدس مشرف می‌شوند از این زائران درخواست کرد تا به سامانه زائران پیاده به نشانی www.Zaerin8.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود در کاروان‌های مورد تأیید اقدام کنند.
رضایی همچنین یادآور شد: افرادی که علاقه‌مند خدمت کردن به عنوان خادم افتخاری به زائران پیاده حضرت رضا(ع) هستند نیز می توانند به این سامانه مراجعه کنند.
captcha