یونسکو: «مسجدالاقصی» متعلق به مسلمانان است/ خشم رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3537564
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

یونسکو: «مسجدالاقصی» متعلق به مسلمانان است/ خشم رژیم صهیونیستی

گروه بین‌الملل: سازمان یونسکو با صدور قطعنامه‌ای نبود پیوند میان یهودیت با مسجدالاقصی در شورای این سازمان را به تصویب رساند و تأکید کرد این مکان مقدس صرفا متعلق به مسلمانان است.

یونسکو: «مسجدالاقصی» متعلق به مسلمانان است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری العهد، سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل(یونسکو) پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که هر گونه ارتباط تاریخی یهودیان با مسجدالاقصی در قدس اشغالی را رد می‌کند.
در این مصوبه با انتقاد از روش اداره اماکن مقدس و دینی در قدس از سوی رژیم صهیونیستی، اعلام شد: قدس برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان شهر مقدسی است.
همچنین در این مصوبه با اشاره به پیوند مسجدالاقصی با مسلمانان، به ادعای اسرائیل مبنی بر وجود پیوند این منطقه با یهودیت اشاره نشد.
این طرح با رأی مثبت ۲۴ کشور به تصویب رسید اما ۶ کشور از جمله آمریکا و انگلیس به آن رأی منفی دادند ضمن اینکه ۲۶ کشور نیز از رأی دادن به آن خودداری کردند. 
تصویب پیش‌نویس این قطعنامه با استقبال گسترده فلسطینیان و در مقابل، خشم و ناراحتی صهیونیست‌ها و در رأس آن‌ها بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مواجه شد.
در پیش نویس این قطعنامه ضمن انتقاد از نحوه اداره اماکن مذهبی از سوی رژیم صهیونیستی، آمده است که قدس برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان شهری مقدس به شمار می رود، اما بیش از همه آنها به مسلمانان تعلق دارد.
این قطعنامه که از سوی الجزائر، مصر، لبنان، مراکش، عمان، قطر و سودان به یونسکو ارائه شده است، همچنین از حملات بی‌وقفه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی انتقاد کرده است.
قرار است یونسکو بار دیگر درباره پیش‌نویس این قطعنامه رأی گیری کند تا این قطعنامه به صورت نهایی مورد تصویب قرار گیرد.
خشم رژیم صهیونیستی از اقدام یونسکو
 به گزارش خبرگزاری وطن، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنیامین نتنیاهو، نخست وزیر این رژیم ضمن اعلام خشم خود از این موضوع، گفت: یونسکو بار دیگر یک طرح خیالی را این بار درباره عدم وجود ارتباط بین یهود و دیوار براق تصویب کرده است.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، تکذیب تعلق دیوار براق به یهود مثل تکذیب تعلق بین دیوار چین به چین یا تعلق اهرام سه گانه به مصر است.
همچنین پایگاه لبنانی العهد گزارش داد: به دنبال رأی اخیر سازمان یونسکو مبنی بر عدم وجود هیچگونه ارتباط میان یهودیان و مسجدالاقصی، رژیم صهیونیستی تمامی همکاری‌های خود با این سازمان را به حالت تعلیق درآورد.
captcha