قطعنامه یونسکو درباره مسجدالاقصی حکیمانه و تاریخی است
کد خبر: 3538315
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
انجمن علما و مبلغان قدس:

قطعنامه یونسکو درباره مسجدالاقصی حکیمانه و تاریخی است

گروه بین‌‍‌الملل: انجمن علما و مبلغان قدس، دیروز، 25 مهرماه با صدور بیانیه‌ای، رأی اخیر سازمان یونسکو درباره مسجدالاقصی را حکیمانه و تاریخی دانست.

ادیت شده؛ قطعنامه یونسکو درباره مسجدالاقصی حکیمانه و تاریخی است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری مستقل فلسطین، انجمن علما و مبلغان قدس در این بیانیه اعلام کردند: قطعنامه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو)، درباره مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی قدس، قطعنامه‌ای تاریخی و خردمندانه بوده و خط بطلانی است بر ادعاها، اتهامات و توهمات اشغالگران صهیونیست‌.
این انجمن در این بیانیه مطبوعاتی تأکید کرد: در این قطعنامه که اخیراً از سوی سازمان یونسکو صادر شده است، مسجدالاقصی به‌عنوان یکی از مقدسات ویژه مسلمانان معرفی شد.
در این بیانیه به آثار و نتایج این قطعنامه اشاره شده و آمده است:
به رسمیت شناختن حق شرعی مسجدالاقصی و دیوار البراق برای مسلمانان و تأکید بر عدم پیوند و ارتباط یهودیان با این مسجد مبارک از جمله دستاوردهای این قطعنامه است.
انجمن علما و مبلغان قدس در ادامه بر استفاده از نام‌های عربی و اسلامی برای مسجدالاقصی و دیوار البراق تأکید و اعلام کرد: این قطعنامه حملات گمراه‌کننده و تبلیغات منفی اشغالگران صهیونیست علیه مسجدالاقصی را رسوا کرد.

در این بیانیه آمده است: قطعنامه یونسکو همچنین نشان داد که برخی کشورها به صورت متعصبانه از اقدامات اشغالگران صهیونیست علیه مسجدالاقصی حمایت می‌کنند و منزلت قدس و مسجدالاقصی در اسلام را نمی‌دانند، این در حالی است که این کشورها باید از رویکرد دشمنی با اسلام و مسلمانان عقب‌نشینی کنند.

سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل(یونسکو) روز پنجشنبه، 22 مهرماه، در جلسه‌ای با حضور 58 کشور در پاریس دو پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تصویب کرد که این دو پیش‌نویس تأکید دارند هیچ‌گونه ارتباط دینی میان مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی با یهودیان وجود ندارد و قدس مکانی مقدس برای مسلمانان است.

به این قطعنامه‌ها 24 رأی موافق و 6 رأی مخالف داده شد و 26 کشور نیز به آن‌ها رأی ممتنع دادند. دو کشور نیز رأی ندادند.
هدف از این دو پیش‌نویس که پیرامون «فلسطین اشغالی» است، حفظ میراث فرهنگی فلسطین و آثار و تاریخ مشهود فلسطینیان در قدس شرقی است.
در متن این قطعنامه‌ها همچنین اشاره شده که اسرائیل یک قدرت اشغالگر است.

captcha