دبیرکل یونسکو به مرگ تهدید شده است
کد خبر: 3538718
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ادعا کرد:

دبیرکل یونسکو به مرگ تهدید شده است

گروه بین‌الملل: سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ادعا کرد كه «آیرینا بوکووا»، مدیر سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد(یونسکو) به دلیل حمایت نکردن از دو قطع‌نامه‌ مبنی بر تعلق مسجدالاقصی به مسلمانان، به مرگ تهدید شده است.

دبیرکل یونسکو به مرگ تهدید شده است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «WB»، یونسکو به‌تازگی در جلسه‌ای با حضور 58 کشور در پاریس، پیش‌نویس دو قطع‌نامه درباره فلسطین اشغالی را به تصویب رساند که در آن تأکید شده که هیچ‌گونه ارتباط دینی میان مسجدالاقصی در قدس اشغالی با یهودیان وجود ندارد و قدس مکانی مقدس و متعلق به مسلمانان است.

کارمل شاما کوهن، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل دیروز، 26 مهرماه، در رادیو اسرائیل ادعا کرد: مدیرکل یونسکو به دلیل عدم حمایت از این قطع‌نامه‌ها تهدید به مرگ شده است.

وی افزود: این تهدیدها در واکنش به انتقادات بوکووا از این قطع‌نامه‌ها صورت گرفته است.

این دو قطع‌نامه از سوی جمعی از کشورهای عربی از جمله فلسطین، مصر، الجزایر، مراکش، لبنان، عمان، قطر و سودان ارائه شده بود که 24 رأی موافق و 6 رأی مخالف آورد.

تصویب این قطع‌نامه‌ها یک اتفاق سیاسی ـ فرهنگی بی‌سابقه در یونسکو بود.

رژیم صهیونیستی پس از تصویب این قطع‌نامه‌ها همکاری خود را با یونسکو به حالت تعلیق در آورد.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نیز با انتقاد از اقدام یونسکو در بیانیه‌ای بر اهمیت شهر قدیمی قدس برای سه دین آسمانی اسلام، مسیحیت و یهودیت تأکید کرد.

مایکل وربز، رئیس هیئت اجرایی یونسکو اعلام کرد که امیدوار است رای گیری نهایی درباره این قطعنامه ها که قرار است امروز، 27 مهرماه، انجام شود به تعویق افتد تا مصالحات و سازش‌های لازم درباره آن صورت گیرد.

captcha