جشن کپرزدایی هم دانش‌آموزان را از روی خا‌ک‌ها بلند نکرد
کد خبر: 3540053
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

جشن کپرزدایی هم دانش‌آموزان را از روی خا‌ک‌ها بلند نکرد

گروه جامعه: مسئول گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت به وجود 25 مدرسه کپری در شهرستان رودبار جنوب استان کرمان اشاره و عنوان کرد: طی سالیان گذشته جشنی کشوری با محوریت کپرزدایی برگزار شد اما هنوز شاهد آن هستیم که در روستاهای دور افتاده دانش‌آموزان ایران اسلامی بر روی خاک‌ها پای درس معلم نشسته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فراهانی، مسئول گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به سخن اميرالمومنين علی(ع) در نهج‌البلاغه که فرمودند: «فَاِنَّ لِلاَقصي مِنهُم مِثلَ الَّذي لِلاَدني؛ برای دورترین نقطۀ حکومت اسلامی، همانند نزدیک ترین آنان سهم و حقوقی مساوی وجود دارد.» اظهار کرد: این بدان معناست که سرانۀ آموزشی، علمی، تفریحی، بهداشتی در شهرستان محرومی همچون رودبار جنوب و سایر نقاط محروم کشور باید با سهم و سرانۀ پایتخت جمهوری اسلامی ایران مساوی باشد.

وی به وجود 25 مدرسه کپری در شهرستان رودبار جنوب استان کرمان اشاره و عنوان کرد: طی سالیان گذشته جشنی کشوری با محوریت کپرزدایی برگزار و با افتخار اعلام شد که از این پس مدارس کپری در کشور وجود ندارد اما هنوز شاهد آن هستیم که در روستاهای دور افتاده دانش‌آموزان ایران اسلامی بر روی خاک‌ها پای درس معلم نشسته‌اند.

مدارس کپری

مسئول گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت ادامه داد: کلاس‌های درس در این مدارس کپری موقعیت خود را با آفتاب و سایه هماهنگ می‌کنند و دانش‌آ‌‌موزان از گزند مارها و سرما و گرما در امان نیستند.

کپر

وی با اشاره به پیگیری‌های متعددی که برای ساخت مدرسه در این شهرستان و سایر شهرستان‌های محروم استان کرمان همچون عنبر‌آباد صورت گرفته است تصریح کرد: تمامی مستندات لازم به همراه نامه‌ای مکتوب و اسامی تمام مدارس کپری و چادری به سازمان نوسازی کل کشور تقدیم شد ولی علی رغم پیگیری‌های فراوان مشکل اعتباری آنان مانع اقدامی جدی شد. همچنین تمام مستندات لازم در خصوص مدارس کپری از فیلم گرفته تا گزارش مصور و مکتوب تحویل حاجی بابایی، وزیر سابق آموزش و پرورش شد و به صورت حضوری با وی صحبت و مشکلات منعکس شد، با فانی که تا چند روز گذشته نیز مسند وزارت آموزش و پرورش در دولت را بر عهده داشت در مکان مجلس شورای اسلامی به صورت شفاهی صحبت شد اما اقدام عملیاتی جدی صورت نگرفت.

کپر

مسئول گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت به وجود مدرسه‌ای در روستای چاهبید شهرستان رودبار اشاره و عنوان کرد: پنج سال پیش یک ماشین حامل آجر و مقداری میل گرد به این مدرسه کپری که 60 دانش‌آموز دارد اعزام شد اما هنوز پس از گذشت پنج سال هیچ اقدامی برای ساخت آن صورت نگرفته است.

مدارس کپری

وی با تأکید بر اینکه برای ساخت این مدرسه پیگیری‌های متعددی صورت گرفته است گفت: متاسفانه همواره کمبود بودجه مشکل اصلی محسوب می‌شود. در این میان مخاطب ما متولیان آموزش و پرورش نیستند بلکه ما از متولیان برنامه و بودجه تقاضا داریم تا بودجه کافی و وافی را در اختیار این نهاد مهم قرار دهند.

حجت‌الاسلام فراهانی به فعالیت گروه‌های جهادی در زمینه ساخت مدرسه و خوابگاه برای دانش‌آموزان رودبار جنوب اشاره و عنوان کرد: دانش‌آموزان از مناطق دوری به این شهرستان می‌آیند و از وسایل حمل ونقل مناسب نیز بهره‌مند نیستند، بنابراین گروه‌های جهادی اقدام به ساخت خوابگاه و کلاس درس برای فرزندان این شهرستان کرده‌اند.


گروه های جهادی


گروه های جهادی

وی با بیان اینکه این کلاس‌های درس با کمترین هزینه ایجاد شد‌ه‌اند تصریح کرد: برای ساخت هر کلاس پنج میلیون تومان هزینه شده و دانش‌آموزان سامان داده شدند، این در حالی است که در برخی استان‌ها مدارسی با هزینه‌های میلیاردی ساخته می‌شود اما در شهرستان مجاور دانش‌آموزان باید در مدارس کپری حضور پیدا کنند.

مسئول گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت در پایان سخنان خود از تمام خیران دعوت کرد تا برای آرامش و آسایش کودکان ایران اسلامی دست به کار شوند و سهمی در آبادانی ایران اسلامی داشته باشند.

کپر

captcha