قطع‌نامه دوم یونسکو درباره عدم ارتباط مسجدالاقصی با یهودیان
کد خبر: 3541037
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

قطع‌نامه دوم یونسکو درباره عدم ارتباط مسجدالاقصی با یهودیان

گروه بین‌الملل: سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل(یونسکو) امروز، 5 آبان ماه، قطع‌نامه‌ دیگری را به تصویب رساند که مانند قطع‌نامه اخیر این سازمان بر عدم ارتباط مسجدالاقصی و قدس شریف با یهودیان تأکید دارد.

قطع‌نامه دوم یونسکو درباره عدم ارتباط مسجدالاقصی با یهودیان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه شبکه خبری فلسطین«PNN»، در این قطع‌نامه ضمن اینکه نام اماکن دینی قدس به نام اسلامی آن‌ها ذکر شده، تاریخ یهودی این اماکن تکذیب شده است.

این قطع‌نامه با محکوم کردن یورش‌های شهرک‌نشینان اسرائیلی به مسجدالاقصی و حفاری‌های مداوم نیروهای اشغالگر صهیونیست در زیر مسجدالاقصی، خواستار توقف این تجاوزات شده است.
این قطع‌نامه با 10 رأی موافق، دو رأی مخالف و 8 رأی ممتنع به تصویب رسید.
دو هفته پیش نیز قطع‌نامه مشابهی از سوی یونسکو به تصویب رسید که با اعتراض‌های صهیونیست‌ها مواجه شد که ادعا می‌کردند یونسکو قصد دارد تاریخ یهودی این اماکن را محو کند.
رئیس یونسکو نیز در پی تصویب این قطعنامه تهدید به مرگ شد.
قطع‌نامه دو هفته گذشته از سوی فلسطینان با همکاری مصر، الجزایر، مراکش، لبنان، عمان، قطر و سودان علیه تجاوزات اسرائیل به قدس و اماکن مقدس آن تنظیم شده بود.
این قطع‌نامه عنوان می‌کرد که قدس مکانی مقدس برای همه ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت است اما ارتباط تاریخی و دینی آن با یهودیت، آنطور که رژیم اسرائیل ادعا می‌کند، اثبات نشده است. 
captcha