تحقق فرهنگ بسیجی جهاد اکبر می‌خواهد
کد خبر: 3542284
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

تحقق فرهنگ بسیجی جهاد اکبر می‌خواهد

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: بسیج یعنی فرهنگ عزت، شرف و مسئولیت‌پذیری و آگاهی همه جانبه، برای دستیابی به این مهم باید در میدان مبارزه از جهاد اکبر، اصغر، اوسط و کبیر استفاده کرد، جهاد نفس که همان جهاد اکبر است امروز بیش از مبارزه مستقیم با دشمن حائز اهمیت است.

به‌ گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 10 آبان‌ماه در دیدار با دانش‌آموزان بسیجی اراک که در دفتر امام جمعه اراک انجام شد، گفت: آبان فرصت ارزشمندی است که باردیگر تاریخ انقلاب را ورق بزنیم و از گذشته‌های مهم تاریخ یادی کنیم.
وی به انعقاد قرار داد کاپیتولاسیون ایران با آمریکا در سال 43 اشاره کرد و افزود: در این سال با عقد این تفاهم نامه اختیار انجام هر عملی به مستشاران آمریکایی داده شد بدون اینکه با بروز هر نوع جنایتی دستگاه قضایی ایران حق محاکمه داشته باشد، امام با شنیدن این خبر فوراً موضع خود را اعلام کردند و در 4 آبان همان سال سخنرانی محکمی علیه این تفاهم‌نامه ایراد فرمودند، در پی سخنان امام راحل سایر عالمان نیز موضع گرفتند و امام به ترکیه و پس از آن به نجف تبعید شدند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه حاج آقا مصطفی، فرزند خلف امام نیز در اول آبان‌ماه سال 56 به شهادت رسیدند، تصریح کرد: ایشان امید آینده جهان اسلام بودند، مفسر، عالمی برجسته و ممتاز بودند که توسط عوامل ستم شاهی به شهادت رسیدند.
امام جمعه اراک در ادامه به شهادت جمعی از دانش‌آموزان پیرو خط امام در سال 56 اشاره کرد و گفت: شهادت شماری از دانش‌آموزان، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان در سال 58 و شهادت حسین فهمیده از دیگر اتفاقات مهم آبان‌ماه است که هر کدام می‌تواند به عنوان الگویی برای نوجوانان و جوانان امروز باشد.
وی با اشاره به اعتراف‌های مکرر آمریکا مبنی بر دخالت در کودتای 28 مرداد سال 32 اظهار کرد: این کودتا علیه دولت ملی کاشانی و مصدق شکل گرفت، اعتراف آمریکا به مداخله در این کودتا حاکی از این است که این کشور و دیگر کشورهای غربی همواره از منابع ایران به نفع خود استفاده کردند اما به برکت وجود امام و شهدای دفاع مقدس دست اجانب برای همیشه از کشور ما کوتاه شد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: امروز شرایط جدیدی در منطقه و جهان را شاهد هستیم، دانش‌آموزان امیدان امروز و فردای ما هستند و باید با آگاهی، شهامت و شجاعت خود را برای آینده‌ای امیدبخش آماده کنند؛ ازاین رو برای رسیدن به این هدف باید به بخش‌های مهم تربیتی توجه کرد که یکی از این بخش‌ها بسیج است.
این مقام مسئول از توسعه بسیج در اقشار مختلف جامعه ابراز خرسندی کرد و گفت: بسیج یعنی فرهنگ عزت، شرف و مسئولیت پذیری و آگاهی همه جانبه است، برای دستیابی به این مهم باید در میدان مبارزه از جهاد اکبر، اصغر، اوسط و کبیر استفاده کرد، جهاد نفس که همان جهاد اکبر است و جهاد در برابر نفوذ و شیطنت اجانب که همان جهاد کبیر است امروز بیش از مبارزه مستقیم با دشمن؛ جهاد اصغر، حائز اهمیت است هرچند که در جبهه سوریه و عراق نیز بسیاری از مسلمانان درگیر جنگ مستقیم با دشمنان هستند اما شما دانش‌آموزان باید خود را در برابر نفوذ دشمن تجهیز کنید.
وی خطاب به دانش آموزان گفت: دیروز نوبت دانش‌آموزان انقلابی دوران جنگ بود که از اسلام و انقلاب دفاع کنند و امروز نوبت ما و فردا نوبت آیندگان است، باید از این فرصت استفاده کرد و در راستای حفظ ارزش‌های نظام مجاهدت کنیم، شما دانش‌آموزان بسیجی باید در همه ابعاد به ویژه تربیتی، اخلاقی و علمی الگویی برای دیگر همکلاسی‌های خود باشید.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: باید همه دست به دست هم دهیم و استان مرکزی را به استانی نمونه تبدیل کنیم، سعی کنیم عمر گرانمایه خود را هدر ندهیم و اسیر سایت‌های مجازی و ساختارهای ساختار شکن نشویم، همه ما در این امر مسئولیم و باید مسئولیت را به خوبی شناخته و عملی کنیم.
وی بیان کرد: امروز ما در خیمه‌ای زندگی می‌کنیم که تیرک این خیمه رهبر معظم انقلاب هستند، باید همواره از ایشان تبعیت کرد و فرامین معظم‌له را ارج نهیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان، سخت‌کوشی و رسیدن به اقتصاد مقاومتی را از دیگر مباحث مهم ومورد تأکید رهبری خواند و تصریح کرد: رسیدن به این امر بسته به همت شما دانش‌آموزان دارد با ظرفیت‌هایی که داریم باید این امر مهم را در جامعه عملیاتی کنیم و به قله رفیع موفقیت برسیم، برای رسیدن به اهداف مهم باید همت بلند داشت.  
یادآور می‌شود؛ امینی مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در سال 94 و شش ماهه نخست سال پرداخت.
captcha