اهانت به بانوی مسلمان بعد از انتخاب «ترامپ»
کد خبر: 3545121
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

اهانت به بانوی مسلمان بعد از انتخاب «ترامپ»

گروه بین‌الملل: بانوی مسلمانی با ارسال پیام در شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک، اولین تجربه مواجهه خود با نژادپرستی بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به اشتراک گذاشت.

اهانت به بانوی مسلمان بعد از انتخاب «ترامپ»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «snopes»، ماها عبدالجواد، بانوی مسلمان بعد از ظهر چهارشنبه، 19 آبان ماه، ساعاتی بعد از پیروزی ترامپ در  یکی از شعبه‌های فروشگاه «وال‌مارت» با اقدام اسلام‌ستیزانه یک زن مواجه شد.
وی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: هنگامی که در فروشگاه وال‌مارت(شرکت خرده‌فروشی آمریکایی که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موادغذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان است) بودم زنی به سمتم آمد و با برداشتن روسری از سرم گفت: دیگر اجازه پوشیدن روسری را ندارید، بهتر است بروی با آن خودت را دار بزنی نه اینکه سرت را بپوشانی.
با اینکه این پست بیش از 17 هزار بازدید داشت، اما شرکت وال‌مارت هنوز پاسخی به آن نداده است.
سخنگوی این شرکت در گفت‌وگو با پایگاه خبری «snopes» گفت: در تلاشیم با خانم عبدالجواد تماس برقرار کنیم و اطلاعات بیشتری در مورد این حادثه به دست بیاوریم.
شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی از ترامپ خواسته است این گونه حملات اسلام‌ستیزانه را نادیده نگیرد.
ابراهیم هوپر، مدیر ارتباطات این شورا گفت: امیدواریم رفتار ترامپ با آنچه در کمپین اسلام‌ستیزانه او در انتخابات دیدیم، متفاوت باشد.
وی گفت: تنها هدف ما دفاع از حقوق شهروندی و آزادی مذهبی مسلمانان است و هر زمان این حقوق مورد چالش قرار بگیرد، از آن دفاع کرده و اقدام قانونی به عمل خواهیم آورد.
captcha