علوم در حوزه و دانشگاه باید وام‌دار قرآن باشد
کد خبر: 3546784
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
حجت‌الاسلام فاضلی:

علوم در حوزه و دانشگاه باید وام‌دار قرآن باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: علوم در حوزه و دانشگاه باید وام‌دار قرآن باشند و اگر جامعه بدین شکل وابسته به قرآن باشند لطائف قرآن در جامعه معنا می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، صبح امروز نشست تخصصی قرآن و سبک زندگی به همت اتحادیه قرآن و عترت استان کرمانشاه در محل برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه باحضور ابراهیم رحیمی‌زنگنه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، محسن کرمیان، سرپرست معاونت قرآن و عترت استان کرمانشاه و مدیران و اعضای مؤسسات قرآن استان برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام حجت‌الله فاضلی، کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به چند نکته پیرامون نشست و موضوع سبک زندگی قرآنی و اسلامی، گفت: باید یک نگاه تخصصی در حوزه آموزه‌های قرآن داشته باشیم.
وی با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در حوزه فعالیت‌های سبک زندگی، افزود: برای خودمان هدفی را ترسیم کنیم و برای رسیدن به آن هدف به آن ایمان داشته باشیم لذا در بیانات مقام معظم رهبری ایشان به این امر اشاره دارند که باید یک هدف را ترسیم کنیم و به آن ایمان پیدا کنیم.
حجت‌الاسلام فاضلی اظهار کرد: بدون ایمان پیشرفت امکان‌پذیر نیست و یکی از شاخصه‌هایی که مقام معظم رهبری بدان اشاره می‌کنند ایمان به اهداف است.
لزوم بکارگیری فرهنگ قرآنی در فضای علمی و کتب درسی
کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: غرب برای خود هدفی را ترسیم کرده که به آن اهداف ایمان و باور دارد و با چنگ و دندان از آن آرزوی خود دفاع می‌کند.
وی گفت: اینجا سوال است آیا مطلوبی که ما داریم که اسلام است با سبک زندگی و مدل غربی می‌توان به آن رسید.
حجت‌الاسلام فاضلی اظهار کرد: برای رسیدن به ایمان و تمام ارزش‌های دینی باید تلاش کنیم.
کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای رسیدن به جامعه قرآنی باید لفظ قرآن را پیرامون مفاهیم پیاده کنیم.
این کارشناس دینی افزود: در حوزه تخصصی، فرهنگ قرآنی باید در فضای علمی و کتب درسی ما بکارگیری شود و بدین ترتیب علوم در حوزه و دانشگاه باید وام‌دار قرآن باشد.
وی گفت: آیت‌الله سعادت پرور می‌فرماید اگر هر روز یک آیه از قرآن را تلاوت، ترجمه و بدان عمل کنیم می‌توان عارف به تمام ارز‌ش‌های الهی، قرآنی و دینی شد.
حجت‌الاسلام فاضلی اظهار کرد: قرآن میزان و رفعت بشریت است و ما باید برای این میزان عمل کار ویژه‌ای بکنیم و حال این حوزه می‌تواند در فضای علمی و کتب درسی ما معنا یابد.
وی در پایان افزود: کسی که به قرآن وصل است چه ندارد و علامه محمدحسین طباطبایی یک نوجوان قرآنی وقتی با قرآن آشنا می‌شود به این عظمت می‌رسد.
captcha