دروغ‌پراکنی گسترده رسانه‌های غربی در مورد واقعیت حلب
کد خبر: 3554705
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

دروغ‌پراکنی گسترده رسانه‌های غربی در مورد واقعیت حلب

گروه بین‌الملل: همزمان با آزادی حلب توسط ارتش سوریه، رسانه‌های زیادی در غرب و منطقه به‌صورت گسترده و یکپارچه واقعیت حلب را پنهان کرده و خبر از نسل‌کشی مردم توسط نیروهای سوری می‌دهند.

دروغ‌پراکنی گسترده رسانه‌های غربی در مورد واقعیت حلب 

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «The Free Thought»، رسانه‌های جریان اصلی غرب شایعاتی در مورد کشتار شهروندان در سوریه انتشار می‌دهند و برخی آن را نسل‌کشی می‌خوانند.

آنچه در رسانه‌های شرکتی غربی منتشر می‌شود، آخرین تلاش‌ها برای جلب همدردی عموم مردم و متقاعد کردن مردم ناآگاه به این است که نیروهای روسیه و سوریه در حال کشتار غیرنظامیان هستند.

برخی از مردم سوریه با انتشار تصاویر و فیلم‌ در فضای مجازی و توئیتر تلاش می‌کنند، نشان دهند که ارتش سوریه برعکس در حال کمک به کودکان، زنان و سالخوردگان حلب است اما رسانه‌های جریان اصلی می‌خواهند به مردم القاء کنند که آن‌ها در حال کشتار افراد بی‌گناه هستند.

در همین راستا، ایوا بارتلت، روزنامه‌نگار کانادایی، ویدئویی منتشر کرد که در آن در مورد اخبار کذبی که به‌صورت گسترده به خورد مردم اروپا و آمریکا داده می‌شود، صحبت کرده است.

وی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در سازمان ملل نیز گفت: من بارها به حمص، معلولا، طرطوس و لاذقیه و 4 بار هم به حلب رفته‌ام. حمایت مردم از دولتشان کاملاً حقیقت دارد. آنچه شما از رسانه‌های شرکتی می‌شنوید کاملاً خلاف واقعیت است.

بارتلت افزود: آنچه شما از رسانه‌های شرکتی مانند بی‌بی‌سی، گاردین، نیویورک تایمز و غیره در مورد حلب می‌شنوید، عکس واقعیت است.

واقعیت حلب این است که افزایش درگیری‌ها در این منطقه به‌خاطر حمایت و مداخله آمریکا و همپیمانانش در این درگیری و حمایت از تروریست‌ها بود که به جای پایان دادن به این درگیری به بحران انسانی در این منطقه دامن زده است.

ونسا بیلی، روزنامه‌نگار مستقل انگلیسی در گزارشی در مورد حلب از واقعیت شرایط و دروغ رسانه‌های جریان اصلی گفت.

وی در صفحه فیسبوک خود با بیان اینکه در حلب است و امکان آپلود کردن فیلم و عکس نیست، داستان برخی از مردم حلب را از زبان خودشان نقل می‌کند که اسیر نیروهای تروریستی شده اما از سوی ارتش سوریه نجات یافته‌اند.

در آمریکا رسانه‌ها دو بخش هستند، رسانه‌های جریان اصلی Mainstream Media و رسانه‌های دگراندیش Alternative Media؛ رسانه‌های جریان اصلی از سوی شرکت‌های بزرگی مدیریت می‌شوند به‌طوری که به آن‌ها رسانه‌های شرکتی‌ Corporate Media می‌گویند، شرکت‌های رسانه‌ای نظیر ABC, NBC, CBS, Fox از مهم‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای آمریکا هستند. در آمریکا بیش از دو هزار رسانه (رادیو، تلویزیون، رسانه‌های چاپی) وجود دارد که مالکیت آن‌ها به تقریباً چهار شرکت رسانه‌ای بزرگ می‌رسد، اکثر رسانه‌ها به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم زیر مجموعه این شرکت‌های رسانه‌ای هستند.

captcha