125 اثر به مرحله دوم داوری جشنواره «تجسمی فجر» راه یافتند
کد خبر: 3556542
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
با پایان دور نخست ارزیابی؛

125 اثر به مرحله دوم داوری جشنواره «تجسمی فجر» راه یافتند

گروه هنر: مرحله نخست داوری آثار نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به پایان رسید و 125 اثر به مرحله نهایی داوری این دوره از جشنواره راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، مرحله نخست انتخاب آثار نهمين جشنواره بين‌المللی هنرهای تجسمی فجر توسط شورای هنری جشنواره و با بررسی تصاوير آثار ارسالی برگزار شد که 125 اثر انتخاب شد و به مرحله بعد راه يافتند.

در بخش مسابقه از 986 اثر ثبت‌نام شده در بخش پروژه، 53 پروژه و در بخش تک اثر از مجموع 4هزار و 535 اثر، 72 تک اثر به مرحله دوم انتخاب راه یافتند.

از بين هنرمندانی كه در مرحله نخست اثرشان پذيرفته شده است 45 هنرمند از تهران، 65 هنرمند از سایر استان‌های كشور  و 10 هنرمند خارجی از کشورهای اوکراین، آمریکا، برزیل، بلژیک، ترکیه،صربستان، کره شمالی، لهستان و هند هستند.

مرحله دوم انتخاب آثار توسط شورای هنری جشنواره براساس اصل آثار خواهد بود و هنرمندان و پژوهشگرانی كه آثارشان در مرحله نخست، انتخاب شده است تا  16 دی‌ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را برای بررسی مرحله دوم به موزه هنرهای معاصر تهران تحويل دهند.

یادآور می‌شود، نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر  3 تا30 بهمن ماه سال جاری در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد. 

captcha