میزان باسوادی در استان اصفهان به بیش از 80 درصد رسیده است
کد خبر: 3557210
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸

میزان باسوادی در استان اصفهان به بیش از 80 درصد رسیده است

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که سازمان نهضت سوادآموزی استان انجام داده، میزان باسوادی در استان اصفهان به بیش از هشتاد درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محمد حسن قائدی‌ها، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی که سه‌شنبه هفتم دی ماه در مرکز آموزشی-رفاهی فرهنگیان شماره3 اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه میزان باسوادی در استان اصفهان به بیش از هشتاد درصد رسیده است و باید به دنبال تحکیم و توسعه نهضت سوادآموزی باشیم. 
وی افزود: میزان سوادآموزی در کشور به بیش از 98 درصد و سطح بی‌سوادی در بسیاری از مناطق به حد صفر رسیده است، به گونه‌ای که در آنجا جشن باسوادی برگزار می‌شود و همچنان نهضت سوادآموزی برنامه‌های تازه‌ای پیش رو دارد، مثل ایجاد نه مرکز یادگیری محلی برای سوادآموزی که علاوه بر سواد خواندن و نوشتن، آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های اجتماعی را نیز شامل می‌شود.
قائدی‌ها ادامه داد: جذب 8365 نفر، از فعالیت‌های سازمان نهضت سوادآموزی استان اصفهان در سال 1395 است که با این تعداد، میزان باسوادی در استان اصفهان به بیش از هشتاد و هشت درصد رسیده است. نهضت سوادآموزی در استان اصفهان همچنان به قوت خود باقی است و شاهد برگزاری اولین یادواره شهدای سوادآموزی استان نیز بودیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: برنامه آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی استان اصفهان مهارت‌های مختلفی را شامل می‌شود که این موضوع باعث افتخار ماست، تا آنجا که فعالیت‌هایی که زمانی مسئولیت آنها با آموزش و پرورش بوده است، اکنون به عهده نهضت سواد‌آموزی است.
وی گفت: همت بلند، تدبیر و فعالیت همه عزیزان در حوزه نهضت سوادآموزی قابل ستایش و قدردانی است، به گونه‌ای که هفده منطقه و شهرستانی که در میان چهل و یک منطقه آموزشی فعالیت کمتری داشتند، شناسایی و جلسات گروهی و جداگانه با حضور مسئولین آنها تشکیل شد که تعدادی از شهرستان‌ها حرکت خوبی را در این زمینه آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود که سایر شهرستان‌ها نیز تلاش خود را انجام دهند.
قائدی‌ها اظهار کرد: ما اعلام کردیم شهرستان‌هایی که موفق به ریشه‌کنی بی‌سوادی می‌شوند، جشن باسوادی برگزار کنند. قابل ذکر است که استان اصفهان حداقل از نه استان مهاجر پذیرفته است و بخشی از بی‌سوادی در استان مربوط به مهاجران است. 
وی افزود: امروزه جذب در حوزه سوادآموزی کار سخت و مشکلی است و ما باید برای تثبیت و تحکیم این نهضت تلاش بیشتری کنیم، یعنی همانطور که سوادآموز را جذب می‌کنیم، همان گونه نیز باید به او کمک کنیم که مسیر سوادآموزی را تا پایان ادامه دهد.

captcha