توسعه نهضت سوادآموزی در مراكز قرآنی و هیئات مذهبی فارس
کد خبر: 3558158
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
مهرابی به ایكنا خبر داد:

توسعه نهضت سوادآموزی در مراكز قرآنی و هیئات مذهبی فارس

گروه اجتماعی: مدیركل تبلیغات اسلامی فارس از اجرای طرح توسعه نهضت سوادآموزی در مراكز قرآنی و هیئات مذهبی خبر داد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با تمام توان برای ریشه‌كنی بی‌سوادی ورود می‌كند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از اجرای طرح توسعه نهضت سواد آموزی در مراكز قرآنی و هیئات مذهبی خبر داد و گفت: این مهم برای نخستین بار در مراكز قرآنی و هیئات مذهبی استان فارس اجرا می‌شوند.
وی با تأكید بر اینكه سازمان تبلیغات اسلامی با تمام توان برای ریشه‌كنی بی‌سوادی ورود می‌كند، افزود:‌ ما با ارتباطی با نهضت سوادآموزی برقرار كردیم، اعلام آمادگی كردیم كه در بحث باسواد بی‌سوادان بر اساس شاخص‌های نهضت سوادآموزی ورود كنیم.
مهرابی با یادآوری اینكه طرح جدید نهضت سوادآموزی ویژه سنین 10 تا 49 سال است، گفت: همین معیار را برای هیئات مذهبی و مراكز قرآنی خود اعلام كردیم تا هر كسی كه بی‌سواد است می‌تواند با مراجعه به این مراكز برای سوادآموزی نام‌نویسی كند.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد: ما هنوز تفاهم‌نامه همكاری با نهضت سوادآموزی امضا نكرده‌ایم اما در هفته آینده یك نشست تخصصی با حضور مسئولان آنان برگزار خواهیم كرد ضمن اینكه ما این درخواست را به آنان داده‌ایم كه فضای لازم برای اجرای این طرح مهیا می‌كنیم.
وی با بیان اینكه در هیئات مذهبی، كانون مداحان و مراكز قرآنی استان فارس بستر اجرای طرح توسعه نهضت سوادآموزی فراهم شده است، گفت: ما تلاش می‌كنیم تا با تعامل با نهضت سوادآموزی، تمام گروه‌های مورد نیاز را تحت پوشش قرار دهیم.
captcha