گسترش نهضت سوادآموزی اقتدا به رسول مكرم اسلام(ص) است
کد خبر: 3559300
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
آیت‌الله ایمانی:

گسترش نهضت سوادآموزی اقتدا به رسول مكرم اسلام(ص) است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینكه مسئول سوادآموزی سنت دیرپای نبوی است، گسترش این نهضت را اقتدا به رسول مكرم اسلام(ص) دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 14 دی‌ماه در دیدار با جمعی از مدیران آموزش و پرورش این استان كه به‌مناسبت هفته سوادآموزی برگزار شد، گفت: امر سوادآموزی در استان فارس با خون شهدا در هم آمیخته شده و شاید جای دیگری نداشته باشیم که کلاس درس نهضت سوادآموزی مورد هجوم دشمن قرار گرفته باشد و افرادی در حال فراگیری علم و سواد  به فیض شهادت  نائل شوند.
وی افزود: یکی از عواملی که به عنوان پشتوانه موفقیت استان فارس مطرح است خون پاک شهدایی است که در حال تحصیل علم به فیض شهادت نائل شدند.
آیت‌الله ایمانی گفت: مسئله سوادآموزی سنّت دیر پای نبوی است  که از آن بزرگوار برای ما به ارمغان مانده و هر قدمی در این راه تأسّی به پیامبر بزرگوار اسلام است که در روزهای اولیه تأسیس حکومت اسلامی در مدینه  به مسئله سوادآموزی توجه داشتند.
امام جمعه شیراز افزود: اینکه امام راحل نیز به این امر توجه پیدا می‌کنند در حقیقت اقتدا به رسول مکرم اسلام(ص) است و این میراث رسول گرامی اسلام(ص) برای ما افتخار است.
وی بیان كرد: عرصه میدان جنگ و مبارزه با دشمن  که همه فعالیت‌های ما اعم از اقتصادی، سیاسی  و اجتماعی متأثر از آن بود ، کلاس‌های آموزشی پشت میدان جنگ برقرار می‌شد و دانش‌آموزان و معلمانی که در جبهه حضور داشتند در زمان فراغت کلاس درس را در پشت جبهه دنبال می‌کردند که نشان از دیدگاه اسلام به امر آموزش و تربیت افراد و با سواد کردن آحاد جامعه است.
آیت‌الله ایمانی ابراز امیدواری كرد كه با یاری خدای متعال و اجرای برنامه‌های متنوع وزارت آموزش و پرورش همانند برون‌سپاری و سایر فعالیت‌ها، بازمانده از تحصیل نداشته باشیم و افرادی که نیازمند تحصیل هستند را نیز آموزش داده تا بتوانیم جشن پایان بی‌سوادی در استان فارس را برگزار کنیم.
نماینده مقام معظم رهبری در فارس تأكید كرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی بین تمام مسئولان کاری کرد تا در استان فارس به عنوان استان ادب و فرهنگ و مرکز زبان کشور هیچ بی‌سواد و فرد لازم التعلیمی باقی نماند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری یادمان شهدای سواد آموزی در شیراز و تقدیر از این اقدام گفت: انتظار این است که مجموعه سواد‌آموزی بتواند با طی کردن مراحل کمال به سمت پیشرفت حرکت کند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بتوان  بازماندگان از تحصیل را حمایت کرد و از توسعه آن در آینده جلوگیری کرد، م‌ توان با آموزش افراد باقی‌مانده از سواد، آن‌ها را تا کسب مدارك عالی پیش برد.
وی، خواندن و نوشتن را نقطه شروع فراگیری عنوان کرد و افزود: این شروع آموزش برای سوادآموزان است و می‌توانند با تلاش و کوشش به مدارج عالی نیز دست یابند.
captcha