اعزام 45 هزار نفر از دانشگاهیان كشور به عتبات عالیات طی امسال
کد خبر: 3562192
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
فقیهی به ایكنا خبر داد:

اعزام 45 هزار نفر از دانشگاهیان كشور به عتبات عالیات طی امسال

گروه اجتماعی: رئیس ستاد عتبات عالیات دانشگاهیان كشور از اعزام 45 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات در سال جاری خبر داد و گفت: شانزدهمین دوره این اعزام‌ها در سال جاری نیز از بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عتبات عالیات دانشگاهیان كشور در حاشیه برگزاری همایش عتبات عالیات دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، گفت: امسال شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات برگزار می‌شود.

ثبت‌نام 82 هزار نفر در شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات

وی با بیان اینكه در این دوره بیش از 82 هزار نفر ثبت‌نام كرده‌اند كه تنها 16 هزار نفر از آنان اعزام خواهند شد، افزود: این اعزام از اول بهمن‌ماه سال جاری آغاز و تا پایان فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
فقیهی با تصریح اینكه زائران این دوره در قالب 400 كاروان به عتبات عالیات اعزام خواهند شد، گفت:‌  در طی سال‌های گذشته ما هر ساله 2 هزار نفر را اعزام می‌كردیم در حالی كه در سال 95 ما 45 هزار نفر را تاكنون اعزام كرده‌ایم.
رئیس ستاد عتبات عالیات دانشگاهیان كشور از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در سه مقطع زمانی قبل، حین و بعد از سفر برای دانشگاهیان در این اعزام‌ها خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها با همكاری بانك ملت وامی در اختیار دانشگاهیان قرار می‌گیرد تا بتوانند در این سفر حضور یابند.

اعزام 500 نفر از استان فارس
وی با بیان اینكه از استان فارس در این دوره 3 هزار نفر ثبت‌نام كرده‌اند كه تنها 500 نفر از آنان اعزام خواهد شد، گفت: ما به دنبال ارتقای سطح كیفی این سفرها هستیم و به همین دلیل سعی می‌كنیم در اعزام‌های خود تعداد كمتر باشد تا بتوانیم برنامه‌های فرهنگی خود را به نحو مطلوب اجرا كنیم.
فقیهی، بیشترین تعداد اعزامی در این دوره را از آن استان‌های تهران و خراسان رضوی برشمرد و گفت: در دوره قبل استان فارس حائز بیشترین تعداد اعزامی به این سفرها بود اما به دلیل اینكه این دوره یكی از پروازهای عتبات عالیات این استان لغو شده است، به همین دلیل تعداد اعزام‌های آن كاهش یافته است.

اولویت اعزام‌ها با زوج‌های جوان و سفر اولی‌هاست
رئیس ستاد عتبات عالیات دانشگاهیان كشور با تصریح اینكه اولویت ما برای این اعزام‌ها با زوج‌های جوان و سفر اولی‌هاست، گفت:‌ در دوره‌های قبل بیش از 75 درصد كسانی كه در این اعزام‌ها حضور داشتند همگی سفر اولی بودند.
وی با بیان اینكه بعد از بازگشت این افراد ما تا یكسال با آنان ارتباط داریم و برای آنان محصولات فرهنگی را ارسال می‌كنیم، گفت: قبل از سفر نیز همایش‌ها و جلسات توجیهی ویژه زائران برگزار می‌شود كه این جلسات در تمام استان‌های كشور تا قبل از اعزام به ترتیب اجرا خواهند شد.
captcha