ارائه تسهیلات و توجه ویژه به مستضعفین و محرومان جامعه در دستور کار بانک‌ها
کد خبر: 3576406
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اعلام کرد؛

ارائه تسهیلات و توجه ویژه به مستضعفین و محرومان جامعه در دستور کار بانک‌ها

گروه سیاسی: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: مستضعفین و محرومان کسانی هستند که توان و نیروی کار دارند اما از بنیه مالی ضعیفی برخوردار بوده و زمینه‌ای برای آشکار شدن استعدادهایشان وجود ندارد، از این‌رو ارائه تسهیلات و توجه ویژه به این قشر از جامعه نه تنها باید در دستور کار بانک‌ها بلکه همه نهاد‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، دوشنبه 2 اسفند در دیدار با بسیجیان بانک کشاورزی استان همدان، با بیان اینکه اسلام ناب محمدی و علوی بر سه مبنای عقلانیت، معنویت و عدالت پایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: محور عقلانیت در عرصه معارف اسلامی و یا به تعبیر بزرگان در علم کلام، معنویت در سایه اخلاق، فضائل و رذائل و عدالت در عرصه فقه اسلام و شریعت اسلامی مطرح می‌شود بنابراین برای جاری و ساری کردن اسلام ناب و واقعی در جامعه باید این سه مبنا را به همگان آموخت تا در خانواده و جامعه به صورت عملی انجام داده و جامعه اسلامی شکوفا شود.

وی عنوان کرد: از دیگر نکاتی که باید در بحث بسیج به آن توجه کرد فرهنگ بسیج به عنوان فرهنگ ناب اسلامی است که امام خمینی(ره) در پنجم آذرماه سال 57 تمام خوبی‌ها و مطلوب‌ها را با واژه بسیج تبیین و ترسیم کردند بنابراین بسیج صرفا مباحث نظامی نیست بلکه تمام حوزه‌های فعال جامعه در دل بسیج جای دارد.

ابوحمزه ادامه داد: در سطح استان از 22 قشر به عنوان بسیج دیدار خواهیم کرد که در این میان، بسیج ادارات یکی از آنهاست بنابراین اگر بخواهیم بسیج را به معنای واقعی فعال کنیم باید بسیج در همه میدان‌ها وارد شود.

وی گفت: همه باید بسیجی شوند اما آگاهانه، داوطلبانه، با عشق و علاقه و انگیزه، در بسیج چیزی به عنوان تحمیل وجود ندارد چرا که انقلاب و نظام برای مردم است و باید خود مردم از آن دفاع کنند، هر انسانی که دل در آرمان‌های نظام دارد، باید بسیجی شود تا بتواند رسالت خود را به نحو مطلوبی پایان برد.

ابوحمزه با بیان اینکه یکی دیگر از نکاتی که باید بسیج و بسیجی به آن توجه ویژه داشته باشد، اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای دور ماندن و تحریم کردن کشور از دانش و تکنولوژی روز کشور‌های دیگر نیست بلکه در کنار فراگیری و کشف علوم مختلف و توانمندی‌‌های کشور‌های دیگر نگاه به درون و استفاده از نیروی داخل است.

وی تصریح کرد: نخستین و مهمترین شاخصه اقتصاد مقاومتی، خودباوری و اعتماد به نفس است همان تعبیری که امام(ره) فرمودند «ما می‌توانیم»، از این‌رو با بهره‌گیری از این نیرو و قدرت به صورت قلبی و روحی می‌توان کشور را به بهترین شکل ساخت و الگوی جهانیان قرار داد.

فرمانده سپاه همدان عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها مباحث مادی و اقتصادی نیست بلکه خودباوری و خودکفایی است، همان چیری که در رزمندگان 8 سال دفاع مقدس وجود داشت و بسیاری از عملیات‌های جنگی آن دوران را که در عصر کنونی برای بسیاری غیرقابل باور است را ممکن کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز حلال مشکلات و برون‌رفت از چالش‌ها و خلأ‌های گریبان‌گیر کشور خودباوری و اعتماد به نفس است و این همان چیزی است که همه مردم در سطوح مختلف به آن نیاز دارند.

ابوحمزه اظهار کرد: نکته دوم در اقتصاد مقاومتی، ابتکار، نوآوری و ابداع است؛ این به معنای کاهش هزینه‌ها و افزایش بیلان و بازده کار است بنابراین هر انسان در هر بخش و سطح که مشغول به فعالیت و کار است، باید دست به کاری بزند که ابتکار و نوآوری در آن وجود داشته باشد و صرفا به دنبال ابلاغیه‌های کشوری و استانی نباشد.

وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی، کسانی‌که در جایگاه ریاست و بنیان آن نهاد هستند باید خود را در مقام معنویت، در صف اول و در جنبه مادی در صف آخر قرار دهند و تنها به فکر خدمت به خلق باشند آن هم مستضعفین و محرومین که جز افراد ناشناخته جامعه هستند.

وی یادآور شد: نکته سوم در اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه به مستضعفین و محرومین جامعه است، افرادی که به عنوان سپر انقلاب و به تعبیر امام(ره)، کوخ‌نشینان انقلاب، بار اصلی این نظام را به دوش کشیدند، اینان کسانی هستند که توان و نیروی کار دارند اما از بنیه مالی ضعیفی برخوردار بوده و زمینه‌ای برای آشکار شدن استعدادهایشان وجود ندارد از این‌رو باید ارائه تسهیلات و توجه ویژه به این قشر از جامعه نه تنها در دستور کار بانک‌ها بلکه همه نهاد‌ها قرار گیرد.

ابوحمزه افزود: یکی از نکات مهم در امر مدیریت، پیش‌بینی است که قبل ار پیشگیری قرار می‌گیرد و یکی از اقداماتی که بانک‌ها می‌توانند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند پیش‌بینی و عدم انتظار برای صدور ابلاغیه از سوی نهاد مرکزی و کشوری است به طوریکه توجه و تأکید فراوان مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، توانمند کردن مردم و مسئولان و شکوفایی استعداد‌های نهفته آنها برای خودکفایی و استقلال کشور است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیج یک بُعدی نیست، عنوان کرد: بسیج، تنها اسلحه و مباحث نظامی نیست، زبده‌ترین بسیجیان در عرصه علوم پیچیده، اعم از علم اتم، نانو، فیریک هسته‌ای و ... فعال هستند، استان همدان با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری که دارد می‌تواند الگویی برای سراسر کشور و حتی جهان باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم در اقتصاد مقاومتی، کشاورزی است به طوریکه در این زمینه می‌توان با تحول در تولید محصولات استراتژیک به خودکفایی دست یافت، بانک کشاورزی هم به عنوان یکی از تأثیرگذارترین بانک‌های کشور می‌تواند در امر بسیج و ترویج فرهنگ غنی بسیجی تأثیرگذار باشد.

captcha